Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Ritsem

Båttider

Båttrafik Ritsem – Akka – Vaisaluokta
STF kör inte längre denna tur men 2020 finns det tre aktörer som kör båt över Akkajaure.
Ahkka båttaxi som trafikerar farled Ritsem-Änonjalme varje dag under juli och augusti och till Vaisaluokta vid behov. Deras tidtabell är anpassad till länstrafikens busstidtabell och du kan även beställa båtskjuts andra tider efter överenskommelse. Om det blåser för hårt för båttrafik hänvisar de till helikoptertransport med Fiskflyg.
Pris: 300 kr/person, alla åldrar. Båtskjuts utanför tidtabell 1500 kr om färre än 5 personer. Kan betalas via kort, kontant och Swish. Ej faktura.
Last: Max bagage per person ca 35 kg.
Tidtabell:
Från Änonjalme till Ritsem kl. 11.30 och 16.30
Från Ritsem till Änonjalme kl. 13.00 och 18.30
Kontaktperson: Anna Parfa och Andreas Parfa

Övriga båtförare på Akkajaure: OBS Måste förbokas.
Emil Pittja 070-6764262 email: emil.pittja@gmail.com
Ante Walkeapää, 070-6044079

Fiskflyg
Fiskflyg kör dagliga turer (26 juni-6 sep) i anslutning till Länstrafikens bussar (både till Akka och Vaisaluokta för 350 kr), du kontaktar dem för bokning på telefon 0973-40032 eller på mejl booking@fiskflyg.se mer information finns på deras hemsida.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er