Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Persåsen

Upplev

Fina möjligheter till vandring och cykling i området. Antingen kring Storsjön eller i Sveriges fäbodtätaste område ända mot Oviksfjällen. Vintertid kan man åka skidor på preparerade skidspår eller skapa sina egna spår i det fascinerande fäbodområdet mellan Persåsen och Oviksfjällen. Åk kälke, snowboard eller skidor i Persåsbacken där du även får åka kälke i liften!

Vi har en välfylld Present- och hantverksbutik som erbjuder vårt eget såväl som andra tillverkares hantverk. Upplev där även våra utställningar som beskriver det rika kulturlivet i bygden. Året runt finns möjlighet att besöka vårt snickeri och se hur vi tillverkar presentartiklar, möbler och inredningar i trä. Vill ni veta mer kan ni mot en avgift förboka en berättarstund för att lära er mer om verksamheten i Persåsen, och vad som finns att uppleva i området.
Bastu, Tennis- och boulebana finns på anläggningen.

Gör ett besök i Snilleriket och besök då Hovermo gårdsmuséum och upptäck ett av Sveriges Industriminnen. Läs mer på www.snilleriket.se

Upplev Hoverberget med vackert belägna vandringsleder och utsikt över uppemot 13 kyrkor och som dessutom döljer Sveriges djupaste klyftgrotta, öppen för besök sommarhalvåret.
Kanske vill du upptäcka Storsjöodjuret. Lyckas du inte med det från någon av de spaningsplatser som finns kring Storsjön, så kan du bege dig till Storsjöodjurscentret i Svenstavik.
Där kan du lära dig det mesta om det sägenomspunna Storsjöodjuret.

Läs mer om förslag till utflykter kring Persåsen på www.persasen.se

Välkommen till välfyllda dagar i Persåsen med omgivningar!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er