STF Lillsved Vandrarhem

Mat & Dryck

På Lillsved finns två matsalar och ett strandcafé.

Mysiga Café Sjöstugan vid Lillsveds brygga har öppet helger under vår och höst samt alla dagar under sommaren. Här serveras varma och kalla rätter, desserter, fika och glass. Sjöstugan har också fullständiga rättigheter för den som vill addera ett glas vin eller en öl till maten.
Öppettiderna kan variera och aktuella tider hittar du på https://www.facebook.com/Cafesjostugan

Den stora matsalen ligger trevligt inbäddad i den Engelska Parkens grönska i anslutning till Lillsvedsviken och har plats för ca 150 gäster inomhus och 70 utomhus. Här tillagas och serveras hemlagad, näringsriktig och god mat till frukost, lunch, middag och  fikor/energipaus av Lillsveds egen personal under ledning av kökschefen Janet Lindberg. Lillsveds matsal tar emot förbokade grupper och enstaka spontangäster.

Lillsved erbjuder också möjligheten att unna dig och din grupp ett festligare alternativ. Vi kan erbjuda trerättersmiddagar, vickningar, ostbrickor och kvällsmingel i stora matsalen för den större gruppen och i Herrgårdens gamla matsal för den mindre. I matsalen i Herrgården sitter upp till 60 sittande med fin skärgårdsutsikt.

Lillsved har fullständiga rättigheter och vi kan erbjuda din grupp närproducerad öl, ekologiskt vin och cider som en extra krydda till maten.

Genom kloka val av leverantörer är målet med vår mat hälsosamma hållbara människor i en hållbar miljö.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er