STF Helags Fjällstation

Mat & dryck

På Helags kan du äta både frukost, lunch och middag. Slå dig ned i Pilgrimsalen med storslagen utsikt över Helagsmassivet och njut av hemlagad mat – aldrig smakar maten så bra som efter en dag ute på fjället!

Frukost
Frukostbuffén består av gröt, fil, flingor, hembakat bröd, pålägg, ägg, kaffe, te, juice och allt du kan tänka dig för att få en bra start på dagens tur på fjället. Frukostbuffén serveras kl 08.00 – 09.00.

Lunch och fika
Lunchserveringen består av våfflor, soppa eller någon enklare rätt. Även fikabuffén är framdukad med Helagsbullar och kakor. Lunch och fika serveras 10.00 – 16.00.

Middag
Köket serverar vår Helagsmiddag alla säsongens dagar klockan 18. Vi rekommenderar att du förbokar middagen.

Helagsmiddagen tillagas av lokala råvaror och säsongsanpassade färskvaror. Middagen består av en varmrättsbuffé med kvällens huvudrätt, en salladsbuffé, goda röror och hembakat bröd. Efteråt serveras kaffe och te tillsammans med en lite sötsak, såsom en hemmagjord tryffel eller liten kaka. Om du önskar specialkost anmäler du det vid bokning.

Middag och frukost vill vi att du bokar i förväg. Lunchserveringen och fika är öppen för stationens gäster och daggäster, och behöver inte förbokas.

Välkomna!

Mattallrik på HelagsRestaurang helgasFrukost Helags

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-12