STF Helags Fjällstation

Mat & dryck

På Helags kan du äta både frukost, lunch och middag. Slå dig ned i Pilgrimsalen med storslagen utsikt över Helagsmassivet och njut av hemlagad mat – aldrig smakar maten så bra som efter en dag ute på fjället!

Frukost
Frukostbuffén består av gröt, fil, flingor, hembakat surdegsbröd, pålägg, ägg, kaffe, te, juice och allt du kan tänka dig för att få en bra start på dagens tur på fjället. Frukostbuffén serveras 07:00 – 09:15. Är det högt tryck blir du vid incheckningen tilldelad en slot-tid som inte går att förboka.

Lunch och fika
Lunchserveringen består av våfflor och dagens soppa. Det erbjuds alltid ett vegetariskt alternativ. Är du fikasugen har vi ett brett utbud av hembakat fika. Lunch serveras 11:00 – 16:00 och fika erbjuds under receptionens öppettider.

Middag
Vår middag startar med en gemensam presentation 17:30 samt 19:30 varje kväll under sommaren. Du blir tilldelad tid för middag när du checkar in men du kan inte förboka sittning så se därför till att vara i tid.

Du väljer om du vill äta 1-rätt, bestående av en vällagad varmrätt inklusive hembakade surdegsbaguetter och en salladsbuffé eller om du vill äta 2-rätter där du även serveras en mumsig dessert!

Helagsmiddagen tillagas av lokala råvaror och säsongsanpassade färskvaror. Vi komponerar även ihop dryckesförslag till kvällens rätter som går att köpa till på plats.

Middagen är en färdigkomponerad meny. Önskas vegetariskt alternativ eller specialkost kan vi ordna det men viktigt att det meddelas före ankomst.

Förboka
Middag och frukost vill vi att du bokar i förväg. Lunchserveringen och fika är öppen för stationens gäster och daggäster, och behöver inte förbokas.

Välkomna!

Restaurang helgasFrukost Helags

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-12