Välkommen till Svenska Turistföreningen!

I över 130 år har vi värnat om turismen och våra unika svenska miljöer. Det vill vi fortsätta göra tillsammans med dig! Stödjer du STF bidrar du till att hålla turismen i Sverige levande. Dessutom lönar det sig att vara medlem. Förutom fina erbjudanden, och massor av inspiration, är du alltid garanterad bästa medlemspriset på ditt boende, när du bokar genom STF, som tack för ditt stöd.

Det lönar sig att vara medlem

Under september går alla medlemsavgifter från de som väljer att bli STF-medlemmar via webben till Höstlövet. Ett initiativ där vi ser till att barnfamiljer, som inte hade råd att resa under sommarlovet, får uppleva ett riktigt bra höstlov i Sverige. Läs mer om Höstlövet – och bli medlem!

Våra medlemskategorier

Vuxen 26 år-, 295 kr
Vuxenmedlem är du från och med det år du fyller 26 år. Alla medlemsförmåner ingår.

Ungdom 16-25 år, 150 kr
Ungdomsmedlem är du från och med det år du fyller 16 år, till och med det år du fyller 25 år. Alla medlemsförmåner ingår.

Barn 5-15 år, 30 kr
Barnmedlem är du från och med det år du fyller 5 år, till och med det år du fyller 15 år. Barnmedlemskap kostar 30 kr och beställs i tillägg till vuxen- eller ungdomsmedlemskap. Barnmedlemskap kan också ingå i maxpriset för Sambos/Familj, 450 kr.

Barn 0-4 år, 0 kr
Barn som är fyra är eller yngre har inget eget medlemskort. Om någon i familjen är medlem omfattas också barn 0-4 år av medlemsrabatten på boende.

Sambos/ Familj, max 450 kr
Om ni är flera i ett hushåll betalar ni max 450 kronor. Familjepriset omfattar två vuxna och obegränsat antal barn och ungdomar. Alla medlemsförmåner ingår.

Bor du inte i Sverige?
Vi har ett portotillägg på 140 SEK inom Europa och 185 SEK utanför Europa. Det täcker utskick av tidningen Turist.

Bli medlem här