Välkommen till Svenska Turistföreningen!

I över 130 år har vi värnat om turismen och våra unika svenska miljöer. Det vill vi fortsätta göra tillsammans med dig! Stödjer du STF bidrar du till att hålla turismen i Sverige levande. Dessutom lönar det sig att vara medlem. Förutom fina erbjudanden, och massor av inspiration, är du alltid garanterad bästa medlemspriset på ditt boende, när du bokar genom STF, som tack för ditt stöd.

Det lönar sig att vara medlem

Våra medlemskategorier

Vuxen 26 år- , 295 kr
Född 1990 eller tidigare. Alla medlemsförmåner ingår.

Ungdom 16-25 år, 150 kr
Född 1991-2000. Alla medlemsförmåner ingår.

Barn 5-15 år, 30 kr
Född 2001-2011. Barnmedlemskap kostar 30 kr och beställs i tillägg till vuxen- eller ungdomsmedlemskap. Barnmedlemskap kan också ingå i maxpriset för Sambos/Familj, 450 kr.

Barn 0-4 år, 0 kr
Född 2012 och senare. Barn under fem år har inget eget medlemskort. Om någon i familjen är medlem omfattas också barn 0-4 år av medlemsrabatten på boende.

Sambos/ Familj, max 450 kr
Om ni är flera i ett hushåll betalar ni max 450 kronor. Familjepriset omfattar två vuxna och obegränsat antal barn och ungdomar. Alla medlemsförmåner ingår.

Bor du inte i Sverige?
Vi har ett portotillägg på 140 SEK inom Europa och 185 SEK utanför Europa. Det täcker utskick av tidningen Turist.

Läs mer och beställ ditt medlemskap här