Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Så är snöläget i fjällen

Vintersäsongen bjöd på ovanligt mycket snö i svenska fjällvärlden i år. Det betyder att smältningen har gått långsammare än vad den brukar göra. Här uppdaterar vi med den senaste informationen vi har om snöläget.

Sidan uppdaterades senast 2020-07-14

Vänligen ta även del av SMHIs information om vattenflöden.

Samtliga leder i svenska fjällen i områden där Svenska Turistföreningen bedriver verksamhet har nu i princip barmark. Undantaget gränsfjällen i nordvästra Lappland där det fortfarande finns mycket snö kvar; det gäller främst i området mellan Katterjåkk och Unna Allakas samt kring Hukejaure. Det finns även en del snöfält kvar i området kring Nallo-Tjäktja-Sälka men snön rapporteras vara hård och lätt att gå på.

Uppdatering av snöläget är nu avslutat för säsongen.

God tur!