Mårma

Mårma – renovering

I fjällmassivet Moarhmmá finns Mårmastugan. Platsen är högt belägen i fjällområdet mellan Abisko och Kebnekaise. Det befintliga rastskyddet behöver renoveras med ny panel invändigt, dörrar på rastskydd och dass behöver bytas, inredning fräschas upp, taket repareras, Här behövs också fönster bytas och fasaden målas. Uppdraget kommer att kräva att man bor i tält intill vindskyddet. Så det blir ett lite tuffare dugnadsuppdrag än vanligt. Ett liknande dugnadsuppdrag gjordes i Unna Räita 2020.

Reseförslag
Du bokar din resa själv och behöver vara i Nikkaluokta den 16 augusti. Vi rekommenderar nattåg till Kiruna och vidare bussresa till Nikkaluokta. I Nikkaluokta börjar uppdraget med båtresa och ca 20 km vandring till STF Vistas Fjällstuga. Från Vistas vandring norrut i krävande terräng ca 15km.

Dag 1: Båtresa från Nikkaluokta längs Vistasvággi. Vandring till STF Vistas Fjällstuga ca 20-25 km.
Dag 2: Vandring från Vistas Fjällstuga till Mårma. Ca 15 km.

Uppdraget leds av dugnadsledaren Christer Fredriksson och troligen Joakim Eriksson

Anmäl dig till detta uppdrag

UPPDRAGET

När?
16 – 25 augusti 2022

VAD?
Renovering av Mårma rastskydd med ny invändig renovering, renovering av dörrar på rastskydd och dass, reparation av tak och fönster samt ommålning av rastskyddet.

VAR?
Uppdraget startar och avslutas i Nikkaluokta och genomförs i Mårma, norr om Visttasvággi.

GRUPPEN
Vi söker 4 personer.