Villkor för presentkort

Allmänna villkor
För att genomföra köpet av presentkort behöver du klicka i ”Acceptera villkoren för presentkort” vilket betyder att du accepterar nedan villkor och att det aktuella beloppet kommer att dras från ditt kort.

Användning
Presentkortet gäller som betalning när du bokar här på vår webbsida. Bokningen kan inte boka åt dig. Vill du lägga till något till samma bokning vid ett senare tillfälle kan du tyvärr inte nyttja presentkort, utan kan betala med betalkort.

Leverans
Presentkortet skickas till den e-postadress som angetts som mottagare av presentkortet i samband med köpet.

Återköp
Presentkort är inte återbetalningsbara.

Betalningssätt
Du kan betala ditt presentkort med Visa, Mastercard, Eurocard eller Maestro.

Giltighetstid
Presentkort är giltiga i två år från inköpstillfället och kan inte lösas in mot kontanter. Giltighetstiden står på presentkortet.

Avbokning
Om du avbokar och har betalat med presentkort går värdet tillbaka till presentkortet inom ett dygn. Om du avbokar efter att giltighetstiden på presentkortet gått ut förfaller värdet och går inte tillbaka.

Kvitto
Efter utfört köp får du ett kvitto via e-post. Kontrollera att kvittot överensstämmer med det du beställt.

Personuppgifter
Dina personuppgifter hanteras enligt personuppgiftslagen (PUL):
Dina adress- och kontaktuppgifter lagras i vår egen databas. Dina uppgifter används endast av oss på STF för att ge dig information, restips, och erbjudanden från STF och våra samarbetspartners. Informationen kommer inte att lämnas vidare till tredje part. Du kan när som helst ta del av de uppgifter vi har om dig genom att kontakta oss via e-post; info@stfturist.se, eller brev; Svenska Turistföreningen, Box 17251, 104 62 Stockholm.

Har du fysiska presentcheckar?
För att bli ännu mer hållbara har vi bytt från fysiska presentcheckar till helt digitala presentkort som skickas via e-post. Om du har giltiga fysiska presentcheckar fungerar dessa som betalning för boende, måltider, aktiviteter och andra produkter som du kan köpa på någon av våra anläggningar. Du kan inte använda de fysiska presentcheckarna i vår onlinebokning.