Låglandsvandring 3

STF Västra Blekinge

19 Maj 2019

Inte medlem
Anmälan görs till info@soulfinances.se eller 070-864 18 99. I anmälan skall medlemsnummer samt för och efternamn på deltagaren/-arna att stå med. Sista anmälningsdag: Senast 2 dagar före angivet datum. Medtag: Medlemskort och liggunderlag. OBS! Sätt på mobilen efter skogsbadet!
Kom med och upptäck skogens inverkan på ett nytt sätt. En promenad i lugnt tempo och med övningar som stimulerar sinnena. Låt hjärnan koppla av och låt naturens energier skapa lugn. Studier visar att skogsbad är att satsa på friskvård, att det kan förebygga sjukdomar. Vandringen sker i lätt kuperad terräng, med lite stenar och rötter. Aktiviteten genomförs av Susanna Lustig från Soul Finances. Kursdagar: Söndagar den 5 maj, 12 maj samt 19 maj Tidsåtgång: 1,5-2 timmar/tillfälle Tid: 11.00 Samlingsplats: Halens Camping Antal platser: Genomförs vid minst 3 deltagare Medarrangör: Studiefrämjandet Pris medlem: Gratis Pris icke medlem: 150kr/tillfälle Sista anmälningsdag: Senast 2 dagar före angivet datum.
  • Senaste datum för anmälan: 17/05
  • Samling: Halens Camping reception Olofström , 11:00
  • Plats: Olofström
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Vandring

• 27 Apr 2019

VANDRING RUNT SKYESJÖN

Skyesjön är en sjö uppdelad i stora- och lilla Skyesjön. Ligger vackert belägen i Olofströmsskogarna. Vi avnjuter en promenad runt denna sjön på ca 6.5 km lätt vandring. Datum: Lördagen den 27 april Samlingstid: 09.00 Samlingsplats: Olofströms resecentrum Rutt: 6.5 km lätt vandring runt hela sjön. Fikapaus kommer att göras. Sista anmälningsdag: Fredagen den 26 april Varmt välkomna STF Västra Blekinge Lokalavdelning

Anmälan görs till Ordförande Kjell Andersson på tel: 070-272 22 67, halenflotten@gmail.com. SENAST 26 april I anmälan skall medlemsnummer samt för och efternamn på deltagaren/-arna att stå med. Medtag: Medlemskort, egen fik, kläder efter väder samt ett gott humör!

Icke-medlem: Gratis

• 04 Maj 2019

STUDIEBESÖK PÅ GRÄNUMS BRÄNNERI

Brännvin har framställts i Sverige sedan senmedeltiden genom destillering av vin, därav namnet. Brännvinets första användningsområden var som ingrediens i svartkrut och som läkemedel, bl.a. ansågs det effektivt mot pesten. Gränum var ett av ca 40 gårds- eller andelsbrännerier i landet som lades ner 1971. I de flesta anläggningar har utrustningen skingrats men i Gränum låstes dörren och utrustningen stod kvar. 1993 förklarades byggnaden som byggnadsminne och idag ägs den av en stiftelse Adress: Stationsvägen 135, GRÄNUM Byggnadsminnesförklarat år 1993 Samlingsplats: Vid Gränums Bränneri, Stationsvägen 135, Gränum Samlingstid: kl. 11.00 Sista anmälningsdag: Lördagen den 28 april Medtag: Medlemskort