Studiebesök på Radio Värmland – P4

Studiebesök

STF Värmland

15 Mar

Radions verksamhet presenteras och vi har möjlighet att ställa frågor. Därefter gör vi en rundvandring och besöker studion där programmen sänds ifrån
  • Senaste datum för anmälan: 08/03
  • Samling: Radio Värmland – P4 , 10:00
  • Plats: Radio Värmland – P4
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Evelyn Karlsson, 070-609 49 96 eller Margit Westlund 070-333 59 22

Typ av aktivitet: Studiebesök

• 19 Feb

Nepal – i ord och bild

Carin Söderlind från föreningen Trinity i Karlstad berättar med ord och bilder om Nepal. De projekt som föreningen bedriver där, gör det möjligt för barnen att gå i skolan.

• 15 Mar

Studiebesök på Radio Värmland – P4

• 25 Mar

Besök på Wasabröd och Långbans Gruvby

Vi startar k l 09 45 mot Filipstad där vi först går på stadsvandring med guide, Hälsans stig, ca 45 min. Vi ser bl a statyn av John Eriksson, besöker museet med historia om Ferlin. Lunch på Wasabröd. Vi får information om företaget och får tillfälle att besöka museet och butiken. Därefter åker vi till Långbans gruvby och får en guidad visning och kaffe.

Samling vid Norrstrandskyrkan k l 09 45 och vid OK i Arvika k l 08.45

Medlem: 100 kr

• 09 Apr

En dag i musikens tecken – Ingesunds Musikhögskola

Vi samlas på skolan för en fika, därefter får vi en presentation av skolans verksamhet och utbildningar. Därefter en rundvandring innan det är dags för lunch kl 12 00. Efter lunchen ges en konsert av elever från skolan. Dagen avslutas med kaffe och kaka ca 14 30. Kostnad 100 kr exkl. lunch och kaffe

Medlem: 100 kr

• 27 Apr

Vandring vid Mariebergs strandängar

Vi följer promenadstigen, 3 km, runt strandängen och startar vid Naturrum. Det finns flera informationstavlor utefter stigen som berättar om omgivningens natur. Stigen går delvis på spänger över strandängarna, genom strandskogen och längs Klarälven. Från fågeltornen har vi vidsträckt och vacker utsikt över ängarna, Orrholmsviken och de södra delarna av Karlstads innerstad.

Medtag matsäck. Det finns också möjlighet att fika i naturrum efter promenaden.

• 11 Maj

Gökotta på Kummelön

Gökotta på Kummelön. Guide blir som vanligt Fredrik Wilde

Medtag matsäck. Samling 06 00 vid Norrstrandskyrkan eller 06 30 vid parkeringen på Kummelön

• 25 Maj

Vandring i Spjutbäckens dalgång

Vi vandrar 4 km i varierad terräng längs Spjutbäckens vattendrag och får uppleva en bit urskog nära Kristinehamn. Efter vandringen äter vi lunch på Norrgårdens café (Hembygdsgården) och får därefter en visning av Lundbomsgården.

Kostnad 130 kr/person inkl lunchpaj och guidning.

Medlem: 130 kr

• 13 Jun

Kvällstur till Skage Fyr på Hammarö

Sydspetsen på Hammarö är en genuin bit Vänerkust med en fantastisk utsikt över öppna Vänern. Det finns bilväg nästan ända fram till platsen som är ett populärt utflyktsmål. Samling vid parkeringen på Hammarö k l 18 00 eller vid Norrstrandskyrkan k l 17 30. Vi vandrar på promenadstigar och besöker också fyren som byggdes 1872