Konst på Karlstads Universitet

Teater

STF Värmland

15 Nov

Vi samlas utanför universitetets huvudentré och tillsammans med Monica Furu, universitetsadjunkt i Konst och bildgestaltning, tar vi en konstrunda i lokalerna. Vi får se konst av kända och okända svenska konstnärer. Efteråt finns möjlighet att fika i bibliotekets kafé. Kostnad 20 kr exkl fika Anmälan senast den 7 november
  • Senaste datum för anmälan: 07/11
  • Samling: utanför universitetets huvudentré , 17:00
  • Plats: 20
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Evelyn Karlsson, 070-609 49 96

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 25 Okt

Okt

Heldagsbesök i Säffle

Vi samlas kl 09 00 vid Norrstrandskyrkan för avresa till Säffle eller vid SOMAS i Säffle kl 10 00. SOMAS Instrument AB är ett familjeägt företag som utvecklar, producerar och marknadsför regler- och avstängningsventiler sedan mer än 70 år och är ledande i branschen. Man levererar sina produkter över hela värden. Antalet anställda är ca 160. Efter besöket äter vi lunch på First Hotel Royal, därefter tar vi en kort promenad till stadshuset. Vi gör eventuellt också ett besök i det berömda vattentornet. Säffle stadshus invigdes 1954 för Sveriges yngsta stad 1951. Stadshuset är "även ett konstmuseum och expo för inredningskonst". Hela inredningen andas 50-tal, alla möbler och lampor tillverkades speciellt för stadshuset. Vi får även ett föredrag av Alno Saarnak. Anmälan senast 17 oktober.

Kostnad 20 kr exkl lunch och resa

• 15 Nov

Konst på Karlstads Universitet

• 21 Nov

Medlemskväll STF Värmland

Samling vid Studiefrämjandet, Verkstadsgatan 1 Pilgrimsvandring i Spanien, bildvisning och berättelse från vandringen hösten 2017 Anmälan senast 19 nov Kostnad 20 kr. exkl kaffe och smörgås

• 02 Dec

1: a advent i S t Kils kyrka

Samling vid Norrstrandskyrkan k l 10 00 för samåkning till Kil. Vi deltar i mässan i S t Kils kyrka där kyrkokören kommer att sjunga. Efteråt får vi guidning i kyrkan Ingen avgift utgår, men lämna gärna kollekt

Medlem: Gratis

• 15 Dec

Lussevandring vid hembygdsgården i Forshaga

Samling vid Norrstrandskyrkan kl. 09.30 eller vid parkeringen hembygdsgården Forshaga kl. 10.00 Medtag matsäck och vi kommer att göra en brasa för grillning. Kostnad 20 kr. Anmälan senast 12 dec

• 13 Jan

Vintervandring på Skutberget

Samling kl 10 00 vid stora parkeringen på Skutberget. Vi vandrar 2-3 km på de lätta stigarna runt camping- platsen. Tag med egen matsäck för grillning. Ingen föranmälan. Kostnad 20 kr.

• 09 Feb

Årsmöte 2019

Motioner skall vara ordföranden Barbro Falken tillhanda senast den 31 december 2018. Förslag till val bör lämnas till valberedningen senast den 31 december 2018. Årsmöteshandlingar finns tillgängliga hos ordföranden från den 1 februari 2019. Anmälan om deltagande senast den 2 februari.

Medlem: Gratis