Fjällresa till Hövringen i Rondane, Norge

Fjällvandring 2

STF Värmland

01 Sep - 06 Sep 2019

Vi reser med Jönsson Buss till Hövringens Fjällstue. Där gör vi kortare och längre vandringar i den vackra fjällnaturen. Bindande anmälan till Birgitta Blomberg, 0701-76 99 98 eller Margit Westlund, 070-333 59 22 senast den 1 juni. Begränsat antal deltagare 25 personer. Kostnad för resa och del i dubbelrum 6130 SEK, enkelrum 6667 SEK (Reservation för valutaändring) I priset ingår frukost, lunchpaket, termospåfyllning, eftermiddagskaffe samt middag. Betalning sker till Jönsson Buss, bankgiro 624-4867 senast den 15 juni. De meddelar avreseplats och tid.
  • Senaste datum för anmälan: 01/06
  • Samling: Meddelas senare
  • Plats: Värmland-Norge
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Bindande anmälan till Birgitta Blomberg, 0701-76 99 98 eller

Typ av aktivitet: Resor

• 25 Maj

Vandring i Spjutbäckens dalgång

Vi vandrar 4 km i varierad terräng längs Spjutbäckens vattendrag och får uppleva en bit urskog nära Kristinehamn. Efter vandringen äter vi lunch på Norrgårdens café (Hembygdsgården) och får därefter en visning av Lundbomsgården.

Kostnad 130 kr/person inkl lunchpaj och guidning.

Medlem: 130 kr

• 13 Jun

Kvällstur till Skage Fyr på Hammarö

Sydspetsen på Hammarö är en genuin bit Vänerkust med en fantastisk utsikt över öppna Vänern. Det finns bilväg nästan ända fram till platsen som är ett populärt utflyktsmål. Samling vid parkeringen på Hammarö k l 18 00 eller vid Norrstrandskyrkan k l 17 30. Vi vandrar på promenadstigar och besöker också fyren som byggdes 1872