Kustvandring Rydebäck - Borstahusen

STF Sydvästra Skåne

29 Jun 2019

Pris ej bestämt

Tåget avgår kl 09:08 från Malmö C till Rydebäck station. Vandring till Borstahusen. Buss till Landskrona station för hemfärd med tåg. Föranmälan till färdledaren.
En kustnära vandring om 13 km med hänförande utsikt över Öresund, Ven och Glumslövs backar. Lunch kan köpas i Ålabodarna. Delvis kuperat och någon stätta. Beräknad sluttid 17:00.
  • Senaste datum för anmälan: 26/06
  • Samling: Glashallen, Malmö C , 09:00
  • Plats: Rydebäck - Borstahusen
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Kjell Björk, 070-34 54 036, kjellbjork.privat@gmail.com

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 23 Maj

Möt våren i Alnarp- en vandring i Alnarpsparken!

Vi gör en vandring i lugnt tempo som är lämpligt för dig som har lite svårare för längre vandringar. Vi stannar för en fikapaus. Vi vandrar tillsammans med en grupp nyanlända som för närvarande studerar hos Studiefrämjandet.

Samlingsplats: Buss 133 hållplats Alnarp Kungsgårdsvägen. Tag Buss 133 från Malmö C kl 13.21. eller bil till i Alnarp. Samlingstid: 13.40 Medtag fika! Anmälan via mail till Karin Sellberg

Icke-medlem: Gratis

• 25 Maj

Vandring Kåseberga-Sandhammaren

Vi startar i Kåseberga. Vandringen går över Backåkra där vi besöker det nyöppnade Dag Hammarsköljd muséet och äter lunch där. Sedan vidare mot Sandhammaren . Beroende på hur tidig våren är ser vi antingen backsippor på slutningarna eller gör vi en avstickare längs Tyke å och njuter av liljekonvaljerna där.

Vi träffas den 25 maj kl 10 på den nedre parkeringen vid Kåseberga. Med bil tar du dig dit längs kustvägen från Ystad till Kåseberga. Väl skyltat. Det finns tyvärr ingen möjlighet till kommunal tranport. I möjligaste mån kommer vi att hjälpa till med samåkning. Det är bra om ni anger vid anmälan om ni vill samåka eller har möjlighet att ta med andra vandrare och var ni bor. Sista anmälningsdag den 13 maj. Övriga kostnader: Guidning på Dag Hammarsköljds muséet kostar 125 kr.

Icke-medlem: 50 kr

• 15 Jun

Aktivitetsdag på Kullatorpet, 15 juni

Kom om du är intresserad av att hjälpa till med skötseln av torpet. Dagen avslutas med en måltid och vandring.

Måltid till självkostnads pris 40 kr.

Icke-medlem: Gratis

• 21 Jun

Midsommarfirande på Kullatorpet

Fira midsommar i naturen där de enda "störande" ljuden är fågelkvitter och vindens sus i trädkronorna. Vi hjälps åt med dukning och disk. Efter sill och potatis gör vi en kort vandring. Vid återkomsten till torpet blir det kaffe och jordgubbstårta.

Måltid till självkostnadspris och besöksavgift om 20 kr. Ekonomiskt bindande anmälan. 50 kr betalas in senast den 12/6. Hur betalningen skall ske lämnas av Birgitta vid anmälan. OBS: Begränsat antal deltagare.

Medlem: Pris ej bestämt

• 29 Jun 2019