Vandring med Gökotta

Låglandsvandring 2

STF Sundsvall-Timrå

25 Maj

Lördag 25 maj kl. 08.00 Samling vid vägskälet i Galtström kl. 08.30 Samåkning Nytorget kl. 08.00
Vi besöker Gubbråtorpet i Njurunda tillsammans med vår egen ”ringduva” Eva Norén som sakkunnig. Har vi tur får vi även höra göken.
  • Samling: vägskälet i Galtström 08.30 eller Nytorget , 08:00
  • Plats: Njurunda
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Guy Karlsson 070-6276868 Gunder Borg, 0706543741

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 28 Feb

Var kreativ för en stund!

Vi får vara kreativa för en kväll på "Händer i Huset". Kristina Bohlin visar och berättar hur akrylmålning går till, serverar en god måltid och sedan får vi prova själva. Har du aldrig provat - passa på, vem vet, kanske du har en dold talang! Välkommen till en trevlig och kreativ kväll.

Torsdag 28 februari kl. 18.00 "Händer i Huset", Ö:a Långgatan 32 Medlemspris 400 kr. inkl. middag med dessert och kaffe samt mtrl. för akrylmålning. Uppge ev. allergi vid anmälan.

Medlem: 400 kr

• 30 Mar - 05 Apr 2019

Långtur på skidor i Kebnekaisefjällen

En lite längre tur för dig som har vana från skidturer i fjällen. Under 5 dagar skidar vi mellan fjällstugor i en fantastisk och mäktig fjällnatur. Dagsetapperna varierar mellan 19 och 24 km. Planerad tur är: Ritsem – Sitasjaure – Hukejaure – Sälka – Kebnekaise – Nikkaluokta. Alla betalar sina egna avgifter för resa och logi i fjällstugorna/stationerna. Vid en gemensam träff ca. 3 veckor innan skidturen preliminärt 11 mars, går vi igenom resa, utrustning, mat m.m.

Lördag 30 mars – Fredag 5 april Samling i Ritsem lördag em/kväll Anmälan så snart som möjligt med tanke på resa och logi, senast 1 mars

Medlem: Pris ej bestämt

• 05 Apr - 07 Apr 2019

Fjälltur till Edsåsdalen

Årets Helgfjällresa går till Edsåsdalens Fjällstation. Avresa med bil fredag och återfärd söndag eftermiddag. Lördag och söndag gör vi dagsturer i den härliga omgivningen. För medåkande i bil tillkommer andel av bensinkostnaden.

Fredag 5 – Söndag 7 april I medlemspriset 2000 kr. ingår logi i 2-bäddsrum, sänglinne, städning, 3-rätters middag fre-lör samt 2 frukost och lunchpaket.

Medlem: 2000 kr

• 10 Apr - 14 Apr 2019

Skidtur i Jämtlandsfjällen

Du behöver inte vara en ”fjällräv” men ska känna att du kan åka skidor och bära ryggsäck. Vi skidar till högt belägna Gåsen och till ”nybyggda” Sylarna. Dagsetapperna varierar mellan 16 och 20 km. Planerad tur är Storulvån – Gåsen – Sylarna - Storulvån Alla betalar sina egna avgifter för resa och logi i fjällstugorna/stationerna.

Onsdag 10 – Söndag 14 april Anmälan så snart som möjligt med tanke på resa och logi, senast 10 mars

Medlem: Pris ej bestämt

• 25 Maj

Vandring med Gökotta

Medlem: 30 kr

• 01 Jun

Studiebesök på Åvike Bruk

Vi besöker Åvike Bruk, ett järnbruk mm med flerhundraåriga anor. Vi guidas av representant från ägarfamiljen. Åvike Bruk ligger i nordostligaste hörnet av Timrå kommun, vid gränsen mot Härnösands kommun. Räkna med 2-3 timmars vandring på området. Medtag förtäring för måltid ute.

Lördag 1 juni kl. 10.00 Samling Åvike Bruk kl. 10.00 Samåkning Nytorget kl. 09.15

Medlem: 30 kr

• 15 Jun

Gammalt möter nytt Busstur till Härnösand

3 spännande muséer på samma dag! Vi reser med buss till Härnösand och besöker Härnösands Bilmuseum, Länsmuséet Murberget och Härnösands Båtmuseum. Lunch äter vi på Murberget. Välkommen till en helintressant dag!

Lördag 15 juni kl. 09.30 - 17.00 Buss från Nytorget kl. 09.30 Medlemspris 450:- inkl. buss, inträden och lunch Uppge ev. allergi vid anmälan.

Medlem: 450 kr