Vinterutflykt med kolbullar

Foto: B Gabrielsson

STF Strängnäs Turistförening

03 Feb

Efter en kort vandring i Stadsskogen grillar vi medhavd korv och njuter av Peters stärkande kolbullar.
  • Senaste datum för anmälan: 27/01
  • Samling: Meddelas senare , 10:00
  • Plats: Strängnäs
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Peter Tengbrand peter(at)tengbrand.se eller annan styrelseledamot

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 17 Jan 2019

Konsert "Skottland", Örebro

Svenska kammarorkestern Örebro framför Skottland. Dirigent Thomas Dausgaard; pianosolist Francesco Piemontesi. Program: Stravinskij, Svit ur Pulcinella; Mozart, Pianokonsert nr 19 i F-dur ; Mendelssohn, Symfoni nr 3 “Det Skotska” i a-moll op. 56. Konserten inleds av en balett komponerad av Stravinskij där han inspirerades av commedia dell'arte figuren från Pulcinella från det italienska 1600-talet. Mendelssohn inspirerades att påbörja sin symfoni Det Skotska efter en semester i Skottland 1829. Det var dock inte förrän 1842 i Berlin som verket avslutades. Mitt i detta en ljus och lekande pianokonsert av Mozart.

Resekostnad tillkommer. OBS begränsat antal platser

Medlem: 375 kr

• 03 Feb

Vinterutflykt med kolbullar

Medlem: Gratis

• 13 Feb

Välkommen till Årsmöte 2019

Välkommen till en trevlig träff där du har möjlighet att säga din mening om lokalavdelningens verksamhet. Vi bjuder som vanligt på kaffe/te och smörgåstårta.

OBS Ny lokal Olivehällskyrkan, Vallbyvägen 35, Strängnäs.

Medlem: Gratis