STF Nära dig

Årsmöte

STF Skara-Götene

21 Feb 2018

Onsdag 21 februari 2018 Anmälan till Dagmar (enbart för veta hur många fikagäster det blir).
Visning av Länsstyrelsens nya hus vid Hornborgasjön och café Doppingen. Vi får en redogörelse för hur projektet har vuxit fram, hur det fungerar idag och en blick in i framtiden. Sedvanliga årsmötesförhandlingar. Lokalavdelningen bjuder på fika.
  • Senaste datum för anmälan: 19/02
  • Samling: Kråks parkering, Skara , 18:00
  • Plats: Café Doppingen, Hornborgasjön
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Dagmar Grahn 0511-632 34, 070-512 21 93

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 29 Jan

Cirkelstart

Välkommen att vara med i vår cirkel! Tema för våren fastställs vid första mötet. Vi träffas på Seniorcaféet. Är du intresserad, hör av dig till Lennart, eller kom till caféet den 29 januari 2018. Film: tiveden - Djur, natur

Medlem: Gratis

• 04 Feb - 29 Jan 2018

Film: tiveden - Djur, natur och människor

Filmen bjuder på spännande upplevelser i den fantastiska natur som Tiveden utgör. Allt är inspelat i Tivedens nationalpark och i dess närområde. Arbetet har pågått i nästan tio år. Material har hämtats från alla årstider och från alla dygnets timmar. Filmen bjuder på spännande upplevelser i den fantastiska natur som Tiveden utgör. Här kan vi följa både trandans, tjäder- och orrspel. regi: Göran Alm, Björn obenius, ola Högberg, Sverige 2017. Längd: 73 min. Efter filmen blir det kaffe och ostsmörgås på restaurang Sällskapet.

Begränsat antal biljetter. Först till kvarn!

Medlem: 100 kr

• 21 Feb 2018

Lokalavdelningens Årsmöte 2018

Medlem: Gratis

• 07 Mar

Vinprovning med mat

Kenneth Jonsson från Triplus vinhandel informerar om deras verksamhet. Vi provsmakar några av deras viner och äter en bit mat till för att uppleva kombinationen mat-vin. Grundarnas filosofi är att besöka och samarbeta med mindre vingårdar, ofta familjeägda. OBS! ta med 3 vinglas.

Medlem: 200 kr

• 12 Apr

skövde stadsmuseum

I en textilfabriks gamla lokaler på Norrmalm ligger Skövde Kulturfabrik. Efter omfattande renovering har det skapats ett hus fullt av möjligheter med musikskola och museum. Vi blir guidade i museidelen med en permanent och tillfällig utställning Vi får också testa det interaktiva rummet och titta på de fantastiska museiföremålen i det öppna magasinet.

Medlem: 100 kr

• 16 Maj

Vandring till almeö

Följ med till en unik boplats i Hornborgasjön som har varit bebodd från stenåldern fram till 1960-talet. Vi vandrar totalt ca 5 km på markvägar och stigar över de vidsträckta maderna i Hornborga och Sätuna. Start vid parkeringen vid Esia såg. Vår medföljande guide., Leif Arvidsson berättar om såväl jordbruk, fiske, jakt, sjöfart som besökare av några av Sveriges mest legendariska ornitologer och miljökämpar vid denna märkliga boplats i Hornborgasjön. Kläder efter väder och robusta skor rekommenderas. Ta med eget kvällsfika och gärna några goda vänner. Vi ser fram emot en njutbar vårkväll!

Medlem: 40 kr