Söderarm

STF Roslagens lokalavdelning

08 Jun 2019

Inte medlem
När: Lördagen 8 juni kl 09.45. Var: Räfsnäs Kostnad: 800:- medlem / 850:- icke medlem. OBS Bindande anmälan till stfroslagen@stfturist.se eller tel 076 8282 168 senast 24 maj. Betalning till BG 620-3657 senast 27 maj.
Följ med på en dagsutflykt med lunch på Söderarm. Vi åker inhyrd båt från Räfsnäs (och får uppleva lite av skärgården), fikar när vi kommer till Söderarm. Vidare så får vi information om Söderarm, går upp i fyren och äter lunch. Båtturen går sedan tillbaka till Räfsnäs på em.
  • Senaste datum för anmälan: 24/05
  • Samling: 09:30
  • Plats: Räfsnäs
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Bengt Nordén

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 05 Maj 2019

Penningby slott

Följ med på ett besök på Penningby slott, ett av de mest välbevarade privatbefästningarna från 1500-talets Sverige. Vi gör en rundvandring i slottet och får höra dess historia. Ta med fika, så fikar vi vid lämpligt tillfälle. Besöket tar ca 1,5 h.

När: Söndagen 5 maj kl 13.00. Var: Penningby Kostnad: 120:- medlem / 150:- icke medlem, barn gratis. Anmälan till stfroslagen@stfturist.se eller tel 076 8282 168 senast 28 april. Betalning till BG 620-3657 senast 29 april.

Medlem: 120 kr

Icke-medlem: 150 kr

• 19 Maj 2019

Gökotta

Följ med och upplev morgonen med lite fågelsång. Vi samlas vid Knutby torg och åker sedan ut till en lämplig plats. Ta med fika!

När: Söndagen 19 maj kl 05.00. Var: Samling Knutby torg, Norrtälje Kostnad: 0 kr. Anmälan till stfroslagen@stfturist.se eller tel 076 8282 168 senast 12 maj.

Medlem: Gratis

• 08 Jun 2019

Söderarm

Medlem: 800 kr

Icke-medlem: 850 kr

• 11 Jun 2019

Prova på paddling i havskajak

Vi paddlar havskajak med start vid Gräddö brygga. Denna korta kvällstur passar för dig som inte paddlat så mycket tidigare. Kajak och Uteliv tillhandahåller utrustning och ledare. Lämplig klädsel: Skor som tål vatten eller är lätta att ta av, gärna sk funktionskläder som torkar fort och lätt. Ta med fika.

När: Tisdagen 11 juni kl 18.00. Var: Gräddö hamn. Kostnad: 250:- medlem / 300:- icke medlem. Anmälan till stfroslagen@stfturist.se eller tel 070 937 45 57 senast 4 juni. Betalning till bg 620-3657 senast 5 juni.

Medlem: 250 kr

Icke-medlem: 300 kr