Sävö skärgårdstur med övernattning

STF Östra Sörmland

11 Maj - 12 Maj 2019

Inte medlem
Anmäl till Linda Östling tel. 073 9808566 senast 2/4. Betalning senast 5/4 till bg 875-8716 alt. via swish 073 9808566, ange Sävö övernatt och ditt namn. I priset ingår: båtresan till och från Sävö, guidning ca 1h, boende på Sävö vandrarhem, middag (vegetarisk) och frukost. Boende är del i 4-bäddsrum med dusch och toalett i ett separat hus intill. (Det finns även ett 2 bäddsrum och ett 3 bäddsrum tillgängligt, på övervåning med lite brant trappa, tillkommer 150:- per person för dessa rum) Medtag: Matsäck (lunch/ fika) för lördag och lunch för söndag om du väljer att stanna hela söndagen. Tillgång till kök finns på vandrarhemmet. Kläder efter väder Sängkläder/handduk Det finns ingen TV och inget WiFi på vandrarhemmet. På Sävö finns inga affärer eller restauranger. Båt från Källviks brygga avgår 11/5 kl 10. Samling där 9.50. Hemresa: 12/5 Sävö till Källviks brygga: kl 10.15 alt. 15.45. Du kan bestämma vilken tur på plats. STF-medlemmar har förtur.
Njut av en helg i skärgården. Njut av havet och lugnet på Ön Sävö som är ett natur-och kulturreservat i Bälinge skärgård mellan Trosa och Nyköping. Vandrarhemmet ligger i en lummig trädgård precis intill segelleden genom Sävsundet. Sävös natur är underbar med hagar, ängar och skogar. På en lummig strandtomt med stora gräsmattor ligger vandrarhemmet. De röda trähusen byggdes på 1870-talet som bostäder åt lotsarna, och renoverades år 2012. Vi tar båten till Sävö och möter naturguiden Karin Anklew som berättar om Östersjön och livet under ytan i ca 1h. Därefter möjlighet att stöva fritt och njuta av ön på egen hand. Du kan tillexempel vandra den etapp av Sörmlandsleden som går på Sävö. Gemensam middag på kvällen och övernattning på vandrarhemmet. Båten går tillbaka på söndag, välj om du vill åka med förmiddagsturen eller stanna hela dagen.
  • Senaste datum för anmälan: 02/04
  • Samling: Källviks brygga , 09:50
  • Plats: Sävö
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Linda Östling 073 9808566

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 11 Maj - 12 Maj 2019

Sävö skärgårdstur med övernattning

Medlem: 670 kr

Icke-medlem: 1000 kr

• 11 Maj 2019

Sävö Skärgårdstur dagstur

Njut av havet och lugnet på Ön Sävö som är ett natur-och kulturreservat i Bälinge skärgård mellan Trosa och Nyköping. Sävös natur är underbar med hagar, ängar och skogar. Vi tar båten från Källviks bygga till Sävö och möter naturguiden Karin Anklew som berättar om Östersjön och livet under ytan i ca 1h. Därefter möjlighet att ströva fritt och njuta av ön på egen hand. Man kan till exempel vandra den etapp av Sörmlandsleden som går på Sävö.

Anmälning till Linda Östling tel 073 9808566 senast 6/5 Betalning senast 9/5 till bankgiro 875-8716 alt. via swish 073 9808566 ange i meddelande Sävö dagstur och ditt namn. Medtag rejäl matsäck och kläder efter väder Samling kl 9.50 vid Källviks brygga Åter Källviks brygga kl 17

Medlem: 150 kr

Icke-medlem: 200 kr