Fjälltur på skidor

STF Östra Norrbotten

08 Apr - 14 Apr 2019

Pris ej bestämt

8-14/4 Anmälan senast 10/3. Kondition och skidvana för åkning med packning. Logi med självhushåll i fjällstugor.
Fjälltur längs Kungsleden med start i Ammarnäs. Vidare till Serve-Tärnasjö-Syter-Viterskalet-Hemavan. Är du sugen på vinterfjäll och gillar att åka skidor i grupp är du välkommen att hänga med! Mer detaljerad färdbeskrivning och utrustningslista vid anmälan. Pris meddelas senare och matplanering sker gemensamt.
  • Samling: Kalix/Ammarnäs , 08:00
  • Plats: Västerbottensfjällen
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Anna Häggström, 0923-13598, 073-0423106

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 17 Mar 2019

Skidutflykt Middagsberget Bondersbyn

Skidutflykt till Middagsberget. Vi följer ett uppdraget spår, klassisk åkning, genom skogen upp på berget. Väl uppe rastar vi vid bergväggen och grillar lite korv. Sedan åker vi vidare och tar en annan väg ned från berget. Totalt blir det en runda på ca en mil.

Söndag 17/3 kl. 10.00 Samling vid Kalix Ost, Bondersbyn Medtag matsäck. Tidpunkten är preliminär och kan ändras beroende på väder och spårtillgång.

Medlem: Gratis

• 08 Apr - 14 Apr 2019

Fjälltur på skidor

Medlem: Pris ej bestämt

• 15 Jun 2019

Vandring Degerberget Pålänge

Vi går först upp till toppen av Degerberget och sedan vidare till baksidan, Ytterst-berget, där det blir fin utsikt mot skärgården. På nervägen besöker vi den intressanta grottan "Landkyrkan" och sista biten tillbaka efter skogsbilväg. Vandringen blir då ca 5 km. Beroende på väder och deltagare finns möjlighet till annan sträckning runt berget och då ca en mils vandring.

Lördag 15/6 kl. 10.00 Samling parkeringen vid Stämsjön. Medtag matsäck.

Medlem: Gratis