STF Nära dig

STF Östersund Lokalavdelning - Vandrarvägen 16, 83246 Frösön

Våra kommuner

Berg, Bräcke, Härjedalen, Krokom, Ragunda, Strömsund, Åre, Östersund

Anslut dig till vår lokalavdelning

Maila ossså får du mer information om vår verksamhet

Lokalavdelningen STF Östersund är mycket stor och omfattar åtta kommuner. Naturen och kulturen är skiftande i detta stora område men förenande är den storslagna fjällnaturen, de djupa skogarna och de rika sjöarna.

Lokalavdelningen STF Östersund är stor och omfattar alla åtta kommuner i Jämtland. Vi har nära till storslagen fjällnatur, djupa skogar och vackra sjöar. STF Östersund arbetar för att så många som möjligt skall få möjlighet uppleva vår natur men också kultur och intressanta besöksmål i närområdet. Vi besöker verksamheter där utveckling och spännande forskning sker, t ex på universitetet eller hos konsthantverkare i deras ateljéer, och vi gör guidade turer i historiska och kulturella landskap. Vi ordnar skidturer, vandringar för gammal och ung, för nya och gamla östersundsbor, jämtlänningar och dig som kommit från annat land. I Östersund är alla välkomna!

Du kan vara med på pilgrimsvandring till den fantastiska katedralen i Trondheim eller göra en helgvandring i väglöst land till fjällhemmanet Almdalen i Hotagen med surströmmingsmiddag som avslutning. Du som inte är van vid fjällmiljö kan delta i en introduktionsvandring med internationell inriktning i Nulltjärn, Vålådalen, för såväl barn, tonåringar som vuxna! Du kan också vara med på en enkel sportlovstur till Svartsjöarna, en skiddag på Lövsta skidlek eller vandringar och skidturer till Helags.

STF Jämtland Härjedalen grundades 1973 och omvandlades till lokalavdelning STF Östersund 2013. Lokalavdelningen är öppen för alla STF-medlemmar i Jämtland och Härjedalen, och även för långväga STF-medlemmar som vill ta del av vår verksamhet. Avdelningen leds av medlemmar som jobbar ideellt med att berika sin egen och andras fritid. Har du idéer och tips om bra lokal verksamhet eller ett specialintresse som kan ge upphov till en aktivitet? Vill du vara med och påverka i lokala natur-, kultur-, frilufts- och turismfrågor. Din belöning blir trevliga upplevelser, nya vänner och möjlighet påverka. Hör av dig till någon i styrelsen om du vill engagera dig!

• 19 Feb - 31 Dec 2017

Fjällpolare!

Vi lanserar i år på försök ytterligare en nyhet; en pool dit man anmäler sig om man vill göra en fjälltur men saknar någon att gå med. Och det bör man ha i fjällen! Kanske det passar ihop med någon annan...

Medlem: Gratis