STF Nära dig

STF Norra Öresund

07 Jun 2018

Inte medlem
Torsd 7 juni samlas vi vid Sundsgårdens P-plats kl 18.30. Begränsat antal platser. Anmälan senast 1 juni till Birgitta Åslund tel 042-15 92 97 eller Anita Qvist 0739 58 94 90. Ta med STF medlemskort.
Örby ängar är Helsingborgs artrikaste naturområde med bland annat slåtteräng, betesmark, fuktlövskog och strandhed. Kommunekolog Widar Narvelo guidar oss i olika delar av området med dess flora och fauna.
  • Senaste datum för anmälan: 01/06
  • Samling: Sundsgårdens P-plats , 18:30
  • Plats: Örby ängar i Helsingborg
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Birgitta Åslund tel 042-15 92 97.

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 02 Jun 2018

Mölledammarna

Promenad runt Boserups natursköna dammar på Söderåsens sluttning. Sedan kör vi till Söderåsens golfbana för kaffe i klubbstugan (på egen bekostnad). Därefter får alla som vill känna hur det är att svinga en golfklubba och träffa den lille bollen från utslagsplatsen. Har ni egen klubba, ta den med. Rimlig avgift för lån av klubba och spann med bollar finns där.

Lörd 2/6 kl 09.30 träffas vi på Olympias P-plats för samåkning. Passagerare betalar tillsammans 18.50 kr /mil till föraren. Bilburna ombeds ta någon med sig. Anmälan till Brigitte Stjernkvist tel 042-227160 mail brigitte.stj1@gmail.com.

• 07 Jun 2018

Vårvandring på Örby ängar

• 12 Jun

Agility

Intressant hundträning i lydnad och färdighet som Sabina Backe visar upp, med säkert många roligheter. Fin cykelväg till Brukshundsklubben. Från Råå (MAXI) ta Rausvägen mot Bårslöv (vänster sida). Vill ni ta kvällskaffe med er, det finns en fin klubbstuga intill. Välkomna!

Vi besöker Råådalens Brukshundsklubb på Rausvägen 61 i Helsingborg nära Raus kyrka. Tid för besöket 12 juni 2018 kl 18.00. Frågor och anmälan: Brigitte Stjernkvist 042-227160

• 18 Jun 2018

Grillafton med kåseri om Sundsbussarna mellan Helsingborg och Helsingör

Vi njuter av sommarkvällen, grillar och lyssnar på kåseri om Sundsbussarna.

Vi samlas 18 juni kl 18.00 på Vikingstrand i norra Helsingborg. Ta med dryck och något att grilla. Stadsbuss 8 avstigning Tinkarp Nedre. För bilburna finns P-plats. Info Torbjörn Gerward 042-34 25 10 och Barbro Olenmark 042-14 80 68.

• 18 Aug

Aug

Vandring för bussburna, Kullaberg

Medelsvår vandring - kuperad terräng på naturstig. Sträckan är ca 7 km. Vi vandrar uppe på Kullaberg, där vi både fikar (OBS! två fikor) och äter medhavd lunch. Ej STF-medlem betalar 40 kr för aktiviteten.

Lör 18/8 kl 10.00 samlas vi vid busshållplatsen "Möllestation". Bilburna kan parkera framför stationsbyggnaden. Ta buss 220 från Helsingborg C mot Höganäs-Mölle. Info: Torbjörn Gerward 042-34 25 10