STF Nära dig

STF Norra Öresund

12 Jun

Inte medlem
Vi besöker Råådalens Brukshundsklubb på Rausvägen 61 i Helsingborg nära Raus kyrka. Tid för besöket 12 juni 2018 kl 18.00. Frågor och anmälan: Brigitte Stjernkvist 042-227160
Intressant hundträning i lydnad och färdighet som Sabina Backe visar upp, med säkert många roligheter. Fin cykelväg till Brukshundsklubben. Från Råå (MAXI) ta Rausvägen mot Bårslöv (vänster sida). Vill ni ta kvällskaffe med er, det finns en fin klubbstuga intill. Välkomna!
  • Samling: Råådalens Brukshundsklubb Rausvägen 61 Helsingborg , 18:00
  • Plats: Råådalens Brukshundsklubb Rausvägen 61 i Helsingborg
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 28 Apr 2018

Vandring på ön Ven

Vi gör en vacker vandring på ca 12 km längs grusvägar med vidunderlig utsikt över svenska och danska kusten. Vi passerar Tycho Brahe Museet och kommer även till fiskeläget Kyrkbacken och Sankt Ibbs kyrka från 1200-talet.

Lörd 28/4 kl 09.30 samling vid Venbåtarna i Landskrona. Medtag matsäck för två raster och ditt STF-medlemskort. Mer info Christina Fischer 0768 181830 och Barbro Abrahamsson 0730 960049.

• 10 Maj 2018

Vandring Ängelbäcksstrand-Skepparkroken

Till denna försommarvandring är alla välkomna. Medtag matsäck!

Torsd 10/5 på Kristi Himmelsfärdsdag gör vi denna vandring som är ett samarrangemang mellan STF Norra Öresund och STF Bjäre Åsbo. Samling kl 10.00 vid hamnen Skepparkroken. Ta med STF medlemskort. Mer info Anita Qvist 0739 589490, Gunnar Norberg 0705 227951.

• 02 Jun 2018

Mölledammarna

Promenad runt Boserups natursköna dammar på Söderåsens sluttning. Sedan kör vi till Söderåsens golfbana för kaffe i klubbstugan (på egen bekostnad). Därefter får alla som vill känna hur det är att svinga en golfklubba och träffa den lille bollen från utslagsplatsen. Har ni egen klubba, ta den med. Rimlig avgift för lån av klubba och spann med bollar finns där.

Lörd 2/6 kl 09.30 träffas vi på Olympias P-plats för samåkning. Passagerare betalar tillsammans 18.50 kr /mil till föraren. Bilburna ombeds ta någon med sig. Anmälan till Brigitte Stjernkvist tel 042-227160 mail brigitte.stj1@gmail.com.

• 07 Jun 2018

Vårvandring på Örby ängar

Örby ängar är Helsingborgs artrikaste naturområde med bland annat slåtteräng, betesmark, fuktlövskog och strandhed. Kommunekolog Widar Narvelo guidar oss i olika delar av området med dess flora och fauna.

Torsd 7 juni samlas vi vid Sundsgårdens P-plats kl 18.30. Begränsat antal platser. Anmälan senast 1 juni till Birgitta Åslund tel 042-15 92 97. Ta med STF medlemskort.

• 12 Jun

Agility

• 18 Jun 2018

Grillafton med kåseri om Sundsbussarna mellan Helsingborg och Helsingör

Vi njuter av sommarkvällen, grillar och lyssnar på kåseri om Sundsbussarna.

Vi samlas 18 juni kl 18.00 på Vikingstrand i norra Helsingborg. Ta med dryck och något att grilla. Stadsbuss 8 avstigning Tinkarp Nedre. För bilburna finns P-plats. Info Torbjörn Gerward 042-34 25 10 och Barbro Olenmark 042-14 80 68.