"Lär känna Mark" Vandring våren 2019

Låglandsvandring 1

STF Mark

24 Apr 2019

Onsdagen den 24 april kl. 14.00 .Samling parkeringen Erikshjälpen. Skene. För ev. samåkning. Kontaktpersoner: Rose- Marie Johansson 0320-47000/0733-640379. Ingrid Andersson 0739-679320. Alla är välkomna även icke medlemmar. Vi går ut och vandrar i vår vackra natur i Mark. Kläder efter väder. Medtag matsäck.
  • Samling: Parkeringen Erikshjälpen, Skene , 14:00
  • Plats: Västergötland
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 24 Apr 2019

"Lär känna Mark" Vandring våren 2019

• 04 Maj 2019

"Lär känna Mark" Skogsvandring våren 2019

Vi kommer att göra en skogsvandring med två kunniga guider: Anders och Johannes Eriksson. Vi får lära oss mer om skogsbruk, arter m.m. Medtag matsäck.

Lördagen den 4 maj kl. 10.00. Samling parkeringen Erikshjälpen ,Skene. För ev. samåkning. Kontaktperson: Torbjörn Davidsson 0702-439586. Alla är välkomna även icke medlemmar. Se vidare annons i Borås Tidning.

• 08 Maj 2019

"Lär känna Mark"Vandring våren 2019

Vi går ut och vandrar i Berghem. Guide är: Sven Örnell som känner trakten och dess fornlämningar m. m. Kläder efter väder. Medtag matsäck.

Onsdagen den 8 maj kl. 14.45.Samling parkeringen Erikshjälpen, Skene för ev. samåkning. Kontaktpersoner: Rose-Marie Johansson 0320-47000/0733-640379. Ingrid Andersson 0739-679320.Alla är välkomna även icke medlemmar.

• 20 Maj

"Lär känna Mark" Trädgårdsbesök våren 2019

Vi besöker Sara Brennes Trädgård "Nyhagen", Berghem, där mängder av lökväxter är planterade i både trädgården och i hagmarken. Där finns också många blommande magnolior, och perennerna börjar att spira. Möjlighet till inköp av växter och keramik. Medtag kaffekorg.

Måndagen den 20 maj kl. 13.45 samling parkeringen Erikshjälpen, Skene. Kontaktperson: Ingrid Zackrisson 0320-62015/0704-960559. Alla är välkomna även icke medlemmar.

• 04 Jun 2019

"Lär känna Mark" Hyssna gamla kyrka våren 2019

Tisdagen den 4 juni kl. 16.30. Samling parkeringen Erikshjälpen Skene. För ev samåkning. Kontaktperson: Torbjörn Davidsson 0702-439586. Alla är välkomna även icke medlemmar. Vi får en guidad visning av gamla kyrkan och museet. Medtag matsäck.