STF Resa till södra Norge med vandring till Preikestolen

STF Lidköping

15 Jun 2019

Inte medlem
Tid: 2019-06-15--18 Pris: 4 150 kr för medlemmar, icke medlemmar 4 650 kr. I priset ingår del i dubbelrum 3 nätter med halvpension, förmiddagsbuffé ombord på Color Line dag 1 och färjor enligt programmet. Enkelrumstillägg: 800 kr Anmälan till Inger Alteryd 0703-380 389 eller Daniel Jormeus 0705-268 392 Sista anmälningsdag 28 februari 2019. Anmälningsavgift: 1 500 kr. Vid för få anmälda ställs resan in och anmälningsavgiften betalas tillbaka.
Vi åker med färja från Strömstad till Sandefjord och till sydspetsen Lindesnes fyr och följer kustvägen till Stavanger. Vandrar till Preikestolen eller åker båt på Lysefjorden. På hemvägen går resan via Rjukan. Utförligare reseprogram kommer i vårprogrammet.
  • Senaste datum för anmälan: 28/02
  • Samling: Volvo parkeringen , 07:00
  • Plats: Preikestolen
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Inger Alteryd 0703-380 389 eller Daniel Jormeus 0705-268 392

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 20 Mar 2019

Pilgrimsvandring till Santiago de Composrela i Spanien

Gun Andersson berättar om att pilgrimsvandra den 80 mil långa Franska Caminon mellan St Jaen Pied de Port i Frankrike till Santiago de Compostela i Spanien. Hon Berättar och visar bilder också om olika sätt man kan genomföra caminon på. Hon ger lite tips och råd om vad man har med sig på vandringen. Vi avslutar kvällen med kaffe/te och smörgås och kaka.

Tid Onsdagen 20 mars kl 18:30 Plats: Studiefrämjandet Kållandsgatan 20, Lidköping. sista anmälningsdag 13 mars.

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 80 kr