Kvällsvandring på Halla vandringsled, Kinnekulle

STF Lidköping

08 Maj 2019

Inte medlem
Tid: Onsdagen den 8 maj Plats: Samling vid Volvoparkeringen, Hallgatan, Lidköping kl.18.00 för samåkning. Pris: 20 kr medlem/ 40 kr icke medlem. Ta med kvällsfika. Anmälan till Pamela Birgersson gärna sms 072-3006822 eller Lennart Strandhag 070-7154301
Naturreservatet Halla ingår i nätverket Natura 2000. Vandringsleden går förbi Lasses grotta, där vi startar vår vandring. Vi följer nederkanten av en bergskant i en härlig miljö där vi i de öppna landskapen kan möta kor. Spanar vi upp i enbärsbuskarnas topp kanske vi får syn på en törnskata. När pilgrimsleden korsar vår väg byter vi håll och följer pilgrimsleden tillbaka till Lasses grotta. Fikat intar vi efter vandringen. Vi går ca 6 km.
  • Senaste datum för anmälan: 08/05
  • Samling: Volvoparkeringen Hallgatan Lidköping , 18:00
  • Plats: Kinekulle
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Pamela Birgersson gärna sms 072-3006822 eller Lennart Strandhag 070-7154301

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 09 Apr 2019

Sivans ost i Baljered

Vi besöker Sivans ost i Baljered för provsmakning av ett antal ostsorter. Sivans dotter Sofia berättar om Sivans spännande livsresa. Hälsovårdsnämnden tillåter inte besök i ostlagret och bageriet (bageriet kan man kolla in genom en glasruta). Menyn och priser för 2019 görs på senvintern så exakt vad vi får återkommer vi till på STF:s hemsida, lokalavdelning Lidköping. Publiceras i början på mars. Valfri dryck beställes och betalas av var och en på plats.

Tid: Tisdagen den 9 april kl 18.30. Plats: Samling vid Volovparkeringen Hallgatan kl 18.00 för samåkning. Pris: ca 200 kr medlem / ca 250 kr icke medlem. Anmälan till: Gun Andersson 076-1428230 eller Maria Albinsson 0705-138072. Sista anmälningsdag: 31 mars.

Medlem: 200 kr

Icke-medlem: 250 kr

• 27 Apr 2019

Fågelvandring vid Jarlehus

Jarlehus ligger vid Rackeby på Kålland, Lidköping. Platsen har en spännande historia och ett rikt fågelliv. Ornitolog Jonas Lind, med sitt stora kunnande kommer att guida oss på en intressant och spännande vandring.

Tid: Lördagen den 27 april Plats: Samling vid Volvoparkeringen, Hallgatan, Lidköping kl. 08.00 för samåkning. Pris: 0 kr medlem/40 kr icke medlem. Ta med matsäck. Beräknad hemkomst ca 14.00. Anmälan: Pamela Birgersson, gärna sms 072- 3006822 eller Lennart Andersson 0703-655727

Medlem: Gratis

Icke-medlem: 40 kr

• 08 Maj 2019

Kvällsvandring på Halla vandringsled, Kinnekulle

Medlem: Gratis

Icke-medlem: 40 kr

• 18 Maj 2019

Båtresa till Lurö mitt i Vänern

Ta med matsäck för två gånger. Kicki Rask, som är uppväxt på Lurö, kommer att ta med oss på de fina vandringslederna på ön och berätta om sin barndoms Lurö. Vi kommer att se skolan, tegelbruket och klostret. Lunch äter vi på STFs vandrarhem som serverar vällagad mat i hemtrevlig miljö. Vandrarhemmet ligger på den gamla gården Stenstaka. Vandringen är drygt 10 km. Hemma i Lidköping ca kl 20.

Tid: Lördagen den 18 maj Plats: Samling vid Volvoparkeringen, Hallgatan kl 08.15 för samåkning. Båtar går från Spiken kl 9.00. Pris 600 kr medlem / 700 kr icke medlem. I priset ingår båtresa, guidning och lunch. Anmälan till/ansvarig: Lennart Andersson 0703-655 727 eller Inger Alteryd 0703-380 389 Sista anmälningsdag: 10 maj

Medlem: 600 kr

Icke-medlem: 700 kr

• 15 Jun 2019

STF Resa till södra Norge med vandring till Preikestolen

Vi åker med färja från Strömstad till Sandefjord och till sydspetsen Lindesnes fyr och följer kustvägen till Stavanger. Vandrar till Preikestolen eller åker båt på Lysefjorden. På hemvägen går resan via Rjukan. Utförligare reseprogram kommer i vårprogrammet.

Tid: 2019-06-15--18 Pris: 4 150 kr för medlemmar, icke medlemmar 4 650 kr. I priset ingår del i dubbelrum 3 nätter med halvpension, förmiddagsbuffé ombord på Color Line dag 1 och färjor enligt programmet. Enkelrumstillägg: 800 kr Anmälan till Inger Alteryd 0703-380 389 eller Daniel Jormeus 0705-268 392 Sista anmälningsdag 28 februari 2019. Anmälningsavgift: 1 500 kr. Vid för få anmälda ställs resan in och anmälningsavgiften betalas tillbaka.

Medlem: 4150 kr

Icke-medlem: 4650 kr