STF Nära dig

Maud Eklöf

stflerumpartille@stfturist.se

Postadress

STF Lerum-Partille Lokalavdelning - C/O Maud Eklöf, Lillekärr Norra 16, Lgh 1101, 42534 Hisings Kärra

Våra kommuner

Lerum, Partille

Anslut dig till vår lokalavdelning

Mejla oss så får du mer information om vår verksamhet

Följ STF Lerum-Partille Lokalavdelning

Bra att veta

Engagera dig i lokalt!
Lokalavdelningen leds av engagerade medlemmar som jobbar ideellt med att berika sin egen och andras fritid. Har du själv idéer och tips om bra lokal verksamhet eller
ett specialintresse som kan ge upphov till en aktivitet? Vill du vara med och påverka i lokala natur-, kultur, frilufts- och turistfrågor? Är du allmänt idérik och vill
delta i en arbetsgrupp? Har du erfarenhet av styrelsearbete?

Välkommen att engagera dig! Din belöning blir trevliga upplevelser, nya vänner, bra föreningsutbildning och möjlighet att vara med och påverka i viktiga samhällsfrågor.

Om du är intresserad av att delta i vårt programarbete så kontakta Maud Eklöf, tel 0702-68 39 08.

Om du är intresserad av att komma med i styrelsen som ledamot eller suppleant så kontakta Maud Eklöf (ordförande), tel 0702-68 39 08, eller Anita Högegård (vice ordförande), tel 0736-37 72 42.

Bra att veta
Fr o m 2013 väljer du själv vilken lokalavdelning du vill vara med i. Du måste inte bo i Lerum eller Partille för att ansluta dig till STF Lerum-Partille – det enda kravet är att du är STF-medlem. Har du inte redan anmält dig så går det bra att mejla (stflerumpartille@stfturist.se) oss eller ringa oss i lokalavdelningen (Anita Högegård tel 0736-37 72 42) eller STFs Kundservice tel 08-4632270.

Och som medlem i STF omfattas du av en olycksfallsförsäkring genom If, som gäller under verksamhet organiserad av STF.

Några programpunkter kräver föranmälan. Anmäl dig i god tid till angiven kontaktperson. Om du får förhinder, meddela alltid detta på samma sätt. Om anmälningstiden gått ut kan du ändå ringa och höra dig för om det är fulltecknat eller om det finns något återbud.

Vid samåkning delas kostnaderna enligt överenskommelse mellan förare och passagerare, riktmärke 20 kronor per mil och fordon.

När det gäller vandringar så tänk på att anpassa kläderna efter vädret för dagen. Som regel är det bra med kraftiga kängor eller stövlar. Ta gärna med något extraplagg att ta på vid eventuell matrast och en sittdyna att sitta på. Vid halt väglag vintertid rekommenderas halkskydd.

Foldrar med översikt av våra aktiviteter finns bl a på Partille Kulturum och KomIn i Lerum.