STF Lerum-Partille Lokalavdelning

Maud Eklöf

stflerumpartille@stfturist.se

Postadress

STF Lerum-Partille Lokalavdelning - Lillekärr Norra 16, Lgh 1101, 42534 Hisings Kärra

Våra kommuner

Lerum, Partille

Anslut dig till vår lokalavdelning

Mejla oss så får du mer information om vår verksamhet

Följ STF Lerum-Partille Lokalavdelning

Bra att veta

Bli medlem i lokalavdelningen!

Du måste inte bo i Lerum eller Partille för att ansluta dig till STF Lerum-Partille – det enda kravet är att du är STF-medlem. Har du inte redan anmält dig så mejla (stflerumpartille@stfturist.se) oss eller ringa oss i lokalavdelningen (Anita Högegård, tel 0736-37 72 42) eller STFs Kundservice, tel 08-4632270.

Våra aktiviteter

Våra aktiviteter presenteras här på hemsidan. Vi har även en programfolder med översikt av våra aktiviteter. Den finns att hämta bl a på Partille Kulturum och KomIn i Lerum. Vi delar även ut programfoldrar i samband med våra aktiviteter. Om du är medlem i lokalavdelning så får du den per post i januari (vårprogrammet) och augusti (höstprogrammet).

Anmälan

Några programpunkter kräver föranmälan. Anmäl dig i god tid till angiven kontaktperson. Om du får förhinder, meddela alltid detta på samma sätt. Om anmälningstiden gått ut kan du ändå ringa och höra dig för om det är fulltecknat eller om det finns något återbud.

Samåkning

Vid samåkning delas kostnaderna enligt överenskommelse mellan förare och passagerare, riktmärke 20 kronor per mil och fordon.

Våra vandringar

När det gäller vandringar så tänk på att anpassa kläderna efter vädret för dagen. Som regel är det bra med kraftiga kängor eller stövlar. Ta gärna med något extraplagg att ta på vid eventuell matrast och en sittdyna att sitta på. Vid halt väglag vintertid rekommenderas halkskydd.

Olycksfallsförsäkring

När du deltar i en aktivitet som arrangeras av STF omfattas du av en olycksfallsförsäkring som gäller under aktiviteten.

Engagera dig i lokalt!

Lokalavdelningen leds av engagerade medlemmar som jobbar ideellt med att berika sin egen och andras fritid. Har du själv idéer och tips om bra lokal verksamhet eller ett specialintresse som kan ge upphov till en aktivitet? Vill du vara med och påverka i lokala natur-, kultur, frilufts- och turistfrågor? Är du allmänt idérik och vill delta i en arbetsgrupp? Har du erfarenhet av styrelsearbete?

Välkommen att engagera dig!

Din belöning blir trevliga upplevelser, nya vänner, bra föreningsutbildning och möjlighet att vara med och påverka i viktiga samhällsfrågor.

Om du är intresserad av att delta i vårt programarbete så kontakta Maud Eklöf, tel 0702-68 39 08.

Om du är intresserad av att komma med i styrelsen som ledamot eller suppleant så kontakta Sture Hansson (valberedningen), tel 0707-36 36 93, eller Maud Eklöf (ordförande), tel 0702-68 39 08.