STF Lerum-Partille Lokalavdelning

Maud Eklöf

stf.lerum-partille@la.stfturist.se

Postadress

STF Lerum-Partille Lokalavdelning - Lillekärr Norra 16, Lgh 1101, 42534 Hisings Kärra

Våra kommuner

Lerum, Partille

Anslut dig till vår lokalavdelning

Mejla ossså får du mer information om vår verksamhet

Följ STF Lerum-Partille Lokalavdelning

Foto: Anita Högegård

Bra att veta

Bli medlem i lokalavdelningen!

Du måste inte bo i Lerum eller Partille för att ansluta dig till STF Lerum-Partille – det enda kravet är att du är STF-medlem. Har du inte redan anmält dig så mejla (stf.lerum-partille@la.stfturist.se) eller ring oss i lokalavdelningen (Maud Eklöf, tel 0702-68 39 08) eller STFs Medlemsservice, tel 08-463 22 70. Det kostar inget extra att vara med i STF Lerum-Partille.

Våra aktiviteter

Våra aktiviteter presenteras här på hemsidan. Vi har även en programfolder med översikt av våra aktiviteter. Den finns att hämta bl a på Partille Kulturum och KomIn i Lerum. Vi delar även ut programfoldrar i samband med våra aktiviteter. Om du är medlem i lokalavdelningen så får du den per post i januari (vårprogrammet) och augusti (höstprogrammet).

Anmälan

Anmälan krävs för vissa programpunkter. Anmäl dig tidigast/senast det datum som angetts till respektive kontaktperson. Om du får förhinder, meddela det så fort som möjligt.

Deltagaravgift

Ibland tar vi ut deltagaravgift för att täcka kostnader för lokal, föredragshållare, guide eller liknande. Betalning kan göras före eller i samband med aktiviteten. Ange namn och aktivitet.

När det gäller mer kostsamma aktiviteter som exempelvis resor ska betalning ske i förväg. Ibland ska hela avgiften erläggas i förväg och ibland är avgiften delad på en anmälningsavgift och en slutlig betalning.
• Anmälan är giltig och bindande först när avgiften/anmälningsavgiften är betald.
• Resterande del av deltagaravgiften ska betalas senast det datum som anges.

Betalning sker till plusgiro 465 59 83 -7 eller swish 123 208 36 32. Ange namn och aktivitet.

Om du får förhinder är det viktigt att du anmäler det så snart du kan. Om någon annan kan ta din plats så betalar vi tillbaka deltagaravgiften till dig.

Om en aktivitet ställs in återbetalas inbetald deltagaravgift

Samåkning

Vid samåkning delas kostnaderna enligt överenskommelse mellan förare och passagerare, riktmärke 20 kronor per mil och fordon.

Våra vandringar

När det gäller vandringar så tänk på att anpassa kläderna efter vädret för dagen. Som regel är det bra med kraftiga kängor eller stövlar. Ta gärna med något extraplagg att ta på vid eventuell matrast och en sittdyna att sitta på. Vid halt väglag vintertid rekommenderas halkskydd.

Olycksfallsförsäkring

När du deltar i en aktivitet som arrangeras av STF omfattas du av en olycksfallsförsäkring som gäller under aktiviteten.

Engagera dig i lokalt!

Lokalavdelningen leds av engagerade medlemmar som jobbar ideellt med att berika sin egen och andras fritid. Har du själv idéer och tips om bra lokal verksamhet eller ett specialintresse som kan ge upphov till en aktivitet? Vill du vara med och påverka i lokala natur-, kultur, frilufts- och turistfrågor? Är du allmänt idérik och vill delta i en arbetsgrupp? Har du erfarenhet av styrelsearbete?

Välkommen att engagera dig!

Din belöning blir trevliga upplevelser, nya vänner, bra föreningsutbildning och möjlighet att vara med och påverka i viktiga samhällsfrågor.

Om du är intresserad av att delta i vårt programarbete så kontakta Maud Eklöf, tel 0702-68 39 08.

Om du är intresserad av att komma med i styrelsen som ledamot eller suppleant så kontakta Katarina Grönlund (valberedningen), tel 0768-014818, eller Maud Eklöf (ordförande), tel 0702-68 39 08.