Vandring i Steninge

03 Maj - 05 Maj 2019

2000 kr

Inte medlem
Fredag 3 maj–Söndag 5 maj 2019. Plats: Steninge vandrarhem. Samlingsplats Svenljunga. Exakt var meddelas senare. Anmälan till Helena Ödvall Enoksson senast 10 april 2019.
Vi startar från Svenljunga på fredag kl. 17 och tar oss med bil till Steninge Kuststation, STF:s vandrarhem där vi inkvarterar oss. Middag på kvällen. På lördagen beger vi oss ut på vandring med matpaket i ryggsäcken. Lördagens vandring är 10 km. En kust och bokskogsvandring, delvis kuperat och en del steniga partier. Dagen avslutas med middag på kvällen. På söndagen blir det en kustvandring till Särdals livräddningsstation med guidning där. Vandringen är 8 km och ganska lättvandrat. Vi går via Steninge strand till Blomberg som är en fin utsiktsplats varifrån du på klara dagar kan se Kullahalvön och Kullens fyr. Över vackra strandängar fortsätter vi sedan till Särdals livräddningsstation där vi får höra om spännande räddningsaktioner med raketapparaten som användes där. Efter visningen av livräddningsstationen går turen vidare via Skäpparp, Hulabäck och sedan vidare tillbaka till Steninge vandrarhem. Efter detta återvänder vi hemåt. I priset ingår två övernattningar, middag x 2, lunchpaket x 2, logi samt guidning.
  • Senaste datum för anmälan: 10/04
  • Samling: Svenljunga torg
  • Plats: Steninge
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Helena Ödvall Enoksson 073-392 30 04

Typ av aktivitet: Vandring

• 03 Maj - 05 Maj 2019

Vandring i Steninge

Medlem: 2000 kr

Icke-medlem: 2200 kr

• 25 Maj - 26 Maj 2019

Blomster-fågelvandring Store mosse

Övernattning i eget tält med egen matlagning. Möjlighet finns att ta in på vandrarhemmet, STF STORE MOSSE NATIONALPARK Dag 1. Vandring med övernattning till Kävsjön. Dag 2. Blomstervandring. Förflyttning söderut med bil till Björnekulla kärret.

Lördag 25 maj-Söndag 26 maj 2019. Plats: Store mosse. Samlingsplats: Svenljunga Torg 10,00 Vägbeskrivning: Tranemo - Gnosjö -Östra Rockne Anmälan: Curt Johansson senast 19 maj 2019

Medlem: Gratis

Icke-medlem: 80 kr

• 10 Jun 2019