Tisdagsjogg i Segeltorp

STF Huddinge

02 Apr - 30 Apr 2019

Inte medlem
Vill du komma igång med löpningen i tid till vårens första lopp, eller vill du bara hitta nya löparkompisar i ditt närområde? Tisdagar 2, 9, 16, 23 och 30 april kl 19.45. Föranmälan till: stfhuddinge@stfturist.se, är inget krav, men underlättar vår planering Plats: Samling sker på parkeringen vid Långängen eller vid den lilla bron vid Långsjöns västra sida, håll utkik i våra digitala kanaler för närmare information Pris: Gratis, men frivilliga bidrag till stöd för verksamheten tas tacksamt emot. I april månad ses vi varje tisdagskväll för en gemensam jogg i Segeltorp. Vi kör gemensam uppvärmning och springer sedan en runda på 5-10 km, beroende på väder och vind. Vissa tillfällen kombineras även med lättare styrketräning, där vi använder kroppen eller utegym som redskap.
  • Samling: Samling sker på parkeringen vid Långängen eller vid den lilla bron vid Långsjöns västra sida , 19:45
  • Plats: Se våra digitala kanaler för närmare information
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 02 Apr - 30 Apr 2019

Tisdagsjogg i Segeltorp

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 05 Maj 2019

Höghöjdsbana och picknick i Lida

Välkomna, Söndag 5 maj kl 10.30. Plats: Lidavägen 1, Tullinge Anmälan senast 24 april till: stfhuddinge@stfturist.se Begränsat antal platser! Pris: STF-medlem: barn upp till 8 år/9-15 år/vuxen: 150 kr/200 kr/300 kr. Icke medlem: barn upp till 8 år/9-15 år/vuxen: 200 kr/250 kr/350 kr. I priset ingår säkerhetsutrustning och instruktör. Vid Lida Friluftsgård startades för två år sedan Accropark höghöjdsbana. Det finns olika banor, med olika svårighetsgrad. För barn under 130 cm (från ca 4 år) finns banor på ca en meters höjd. Därutöver finns en bana för lite större barn och två banor för vuxna och erfarna barn. Vi samlas utanför Lidas värdshus och promenerar gemensamt bort till banorna. Efter avslutad klättring (ca 2 h) äter vi medhavd picknick gemensamt på gräset.

Medlem: 300 kr

Icke-medlem: 350 kr

• 18 Maj 2019

Fotojakt

Välkomna, Lördag 18 maj kl 17.00-21.30. Plats: Gålö jaktgård Anmälan senast 11 maj till: stfhuddinge@stfturist.se Begränsat antal platser! Pris: STF-medlem: 100 kr, icke medlem: 250 kr Är du en naturfotointresserad hobbyfotograf? Eller bara nyfiken på vilka djurarter det finns i vår kommun? Huddinges naturområden bjuder på ett rikt djurliv och fina förutsättningar för att ta din fotografering till nästa nivå. Vår jaktentusiast Lars Kuutti guidar genom skogarna och berättar vad man bör tänka på för att lyckas fånga de skyggaste djuren genom linsen. Vi samlas vid Gålö jaktgård för en gemensam genomgång och går sedan ut i skogen där vi sätter upp observationstält och delar upp oss på de jakttorn som finns i området. Medtag matsäck och kamera.

Medlem: 100 kr

Icke-medlem: 250 kr

• 02 Jun 2019

Guidad tur på Litografiska Museet

Välkomna, Söndag 2 juni, närmare tid anges senare. Plats: Sundby Gårdsväg 6, Huddinge Anmälan senast 22 maj till: stfhuddinge@stfturist.se. Begränsat antal platser! Pris: STF-medlem: 50 kr, icke medlem: 150 kr När Alois Senefelder i slutet av 1700-talet uppfann litografin blev det för första gången möjligt att mångfaldiga bilder på ett enkelt sätt. Tekniken blev snabbt populär även inom andra områden. Mozarts musik spreds snabbt tack vare den nya uppfinningen. Följ med till Litografiska Museet vid natursköna Sundby Gård i Huddinge, där museets kunniga guider berättar om litografins historia och visar hur det går till att rita och trycka på sten.

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 150 kr