STF Huddinge Lokalavdelning

STF Huddinge Lokalavdelning - Budkavlevägen 3, 14174 Segeltorp

Våra kommuner

Huddinge

Anslut dig till vår lokalavdelning

Mejla oss så får du mer information om vår verksamhet

Följ STF Huddinge Lokalavdelning

Huddinge har flera år i rad rankats som Stockholms läns bästa friluftskommun. Med hela 13 naturreservat finns stora möjligheter att upptäcka fantastisk natur runt knuten.

Huddinge kommun erbjuder mängder av fina vandringsleder, många av dessa är tillgänglighetsanpassade för att alla ska kunna uppleva vår vackra natur. Under vinterhalvåret hittar du flera fina längdspår, bland annat i Lida och Ågesta. Huddinges många sjöar erbjuder fina badplatser sommartid och lättillgänglig skridskoåkning vintertid, med upplogade banor på både större och mindre sjöar, som till exempel Orlången, Drevviken och Långsjön.

Utöver de 13 naturreservaten finns också ett antal Natura 2000-områden och ett biotopskyddsområde. Gå gärna in på Naturkartan för att läsa mer om alla naturområden i Huddinge kommun.

I Huddinge finns också ett rikt kulturliv, med flera fornlämningar, muséer och ett aktivt kulturhus.

STF Huddinge bildades år 2018 och riktar sig till hela familjen, från stora till små. Följ oss gärna på Instagram, sök efter stfhuddinge.