STF Nära dig

Foto: Martin Alexandersson

STF Gästrikland

10 Maj 2018

Torsdag 10/5 samling kl 7.00 vid Skidstavallen i Gävle (bakom Linsvallsområdet och Golfbanan, Åk Bönavägen sväng vänster efter avfart Golfbanan. åk mot Lindvallen. åk igenom Lindvallsområdet. till Skidstavallen (Lillgården) Vi vandrar upp till Hilleklack c:a 4 km. Medtag frukost och dryck föreningen bjuder på grillad korv med bröd. Info och anmälan senast 6/5 till Per Ove
Vi vandrar från Skidstavallen upp till Hilleklack, en vandring på c:a 4 km. Anmälan och information Per Ove tel 0730-638096 senast 6/5
  • Senaste datum för anmälan: 06/05
  • Samling: Skidstavallen , 07:00
  • Plats: Skidstavallen Gävle
  • För vem? Familj
  • För mer information och anmälan: Per Ove Wikström 0730-638096

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 04 Feb 2018

Snöskovandring vid Kungsberget

Att vandra med snöskor är enkelt och kräver ingen tidigare vana, dock en god allmänkondition. Vår vandring kommer att genomföras i Nordvästra Gästrikland i närheten av Kungsberget-Jädraås. Startplats meddelas senare, beroende på snötillgång.

Anmälan senast 2018-01-21 Tag med stavar med stor truga samt matsäck, Hyra av snöskor ingår i priset, 250 kr. Medtag något att grilla, vi gör öppen eld. Vandringen leds av Lars Svanerud och blir c:a 6 km och tar 3-4 timmar.

Medlem: 250 kr

• 06 Feb 2018

De skotska högländerna - Årsmöte

Föreningens ordförande berättar och visar bilder från de skotska högländerna. Efter de sedvanliga årsmötesförhandlingarna bjuder lokal- föreningen på soppa.

Tisdag 6/2 2018 kl 18.30 - ca. 20.00. Info och anmälan senast tisdag 30/1 till Eiran 0767- 985377.

Medlem: Gratis

• 08 Mar - 11 Mar 2018

Traditionell skidresa till Harsa, Järvsö

Som vanligt åker vi veckan efter Vasaloppet då trängseln i de välpreparerade spåren inte är så stor. Årets resa är en jubileumsresa då vi har åkt till Harsa under flera år. Harsa har snögaranti.

Torsdag till söndag 8-11/3. Info och anmälan senast torsdag 18/1 till Eiran 0767- 985377. Anmälan är bindande. Resan omfattar helpension i dubbelrum i vandrarhemmet samt sänglinne, bastu och spåravgift. Paketpris 2085:- för STF-medlemmar. För enkelrum tillkommer 330:-. Efter bekräftelse om plats ska avgiften senast torsdag 8/2 betalas till 936810-1 med namn på deltagaren.

Medlem: 2085 kr

• 10 Maj 2018