STF Folkunga

16 Jun 2019

Inte medlem
Sträckan är ca 10 km lång. Ta med matsäck. För mer information och anmälan till stffolkunga@stfturist.se kontakt Kjell Knutsson 0730383072.
Vandring på Östgötaleden från Trehörna till Dalasjön, söndagen den 16 juni 10.00. Sträckan är kuperad och går igenom en mix av skogs- och kulturlandskap. Vi startar vandringen vid Trehörna och går utmed Trehörnasjön och sen genom urskog där vi passerar skogssjöar och bl.a. en jättegran. Vandringen avslutas vid Rambergstorp som ligger vid Dalasjön. Vi samåker tillbaka till startplatsen för vandringen.
  • Senaste datum för anmälan: 12/06
  • Samling: Trehörna , 10:00
  • Plats: Trehörna
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Kjell Knutsson 0730383072 eller stffolkunga@stfturist.se

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 14 Apr 2019

Vandring på Östgötaleden

Vandring på Östgötaleden från Strålsnäs till Boxholm, söndagen den 14 april 10.00. Vandringen startar vid Strålsnäs och avslutas i Boxholm. Sträckan är lättvandrad på småvägar och stigar. Ett område med gammal skog passeras vid Åsbodalen. Sträckan är ca 10 km.

Samlingsplats Stålsnäs, vid gamla bensinstationen kl. 10.00. Samåkning kan ske från Mjölby resecentrum. Vi samåker tillbaka till startplatsen för vandringen. Ta med matsäck. För mer information och anmälan till stffolkunga@stfturist.se kontakt Kjell Knutsson 0730383072.

• 19 Maj 2019

Vandring på Östgötaleden

Vandring på Östgötaleden på södra delen av Torpön, söndagen den 19 maj kl. 10.00. Vandring i vacker skog med magnifik utsikt över Sommen som är Östergötlands näst största sjö. Vandringen som är ca en mil lång går den här gången på den södra delen av Torpön. Vi startar vid Torpöns naturreservat längst i söder på ön, vid Lomsviken.

Samling kl. 10.00 vid Lomsviken på södra Torpön. Ta med matsäck. Sträckan är ca 10 km. För mer information och anmälan till stffolkunga@stfturist.se kontakt Kjell Knutsson 0730383072.

• 16 Jun 2019