STF Folkunga

19 Maj 2019

Pris ej bestämt

Samling kl. 10.00 vid Lomsviken på södra Torpön. Ta med matsäck. Sträckan är ca 10 km. För mer information och anmälan till stffolkunga@stfturist.se kontakt Kjell Knutsson 0730383072.
Vandring på Östgötaleden på södra delen av Torpön, söndagen den 19 maj kl. 10.00. Vandring i vacker skog med magnifik utsikt över Sommen som är Östergötlands näst största sjö. Vandringen som är ca en mil lång går den här gången på den södra delen av Torpön. Vi startar vid Torpöns naturreservat längst i söder på ön, vid Lomsviken.
  • Senaste datum för anmälan: 15/05
  • Samling: Lomsviken på södra Torpön , 10:00
  • Plats: Torpön
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Kjell Knutsson 0730383072 eller stffolkunga@stfturist.se

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 19 Maj 2019

Medlem: Pris ej bestämt

• 16 Jun 2019

Vandring på Östgötaleden

Vandring på Östgötaleden från Trehörna till Dalasjön, söndagen den 16 juni 10.00. Sträckan är kuperad och går igenom en mix av skogs- och kulturlandskap. Vi startar vandringen vid Trehörna och går utmed Trehörnasjön och sen genom urskog där vi passerar skogssjöar och bl.a. en jättegran. Vandringen avslutas vid Rambergstorp som ligger vid Dalasjön. Vi samåker tillbaka till startplatsen för vandringen.

Sträckan är ca 10 km lång. Ta med matsäck. För mer information och anmälan till stffolkunga@stfturist.se kontakt Kjell Knutsson 0730383072.

Medlem: Pris ej bestämt