Invigning Östgötaled till Vadstena

STF Folkunga

30 Mar 2019

Inte medlem
10:00 - Vandring på Östgötaleden OBS: Mer information kommer! Östgötaleden sträcker sig 25 kilometer mellan Borghamn och Vadstena. Till stora delar har leden samma sträckning som den befintliga Pilgrimsleden och löper över slätten och runt Nässjahalvön. Arbetet med att färdigställa leden pågår och detta uppmärksammas.
Lördagen den 30 mars uppmärksammas att en ny del av Östgötaleden håller på att färdigställas. Evenemanget är i Vadstena med start 10.00. Det blir en kortare vandring i samband med detta. 10.00–15.00 bjuder Pilgrimscentrum på fika, (KRAV-certifierat) efter vandring på Östgötaleden tillika Pilgrimsleden. På Vadstena kommuns hemsida kan man läsa: ”Under lördagen uppmärksammar vi särskilt dig som vandrat på nya Östgötaleden/Pilgrimsleden och visat ditt miljöengagemang för en levande landsbygd och bevarandet av vår natur. Inom tätorten är leden skyltad och från Omberg till Vadstena har du hjälp av den nya digitala plattformen.” http://earthweekvadstena.se/ Håll utkik på vår hemsida som uppdateras när mer information kommer
  • Senaste datum för anmälan: 27/03
  • Samling: Information kommer , 10:00
  • Plats: Vadstena
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Kjell Knutsson 0730383072 eller stffolkunga@stfturist.se

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 30 Mar 2019

Invigning Östgötaled till Vadstena

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 04 Apr 2019

Seniormässa

STF Folkunga medverkar på Seniormässa på Vadstena folkhögskola med information tillsammans med föreningar och andra aktörer i västra Östergötland. Sprid gärna detta och välkommen du som platsar i åldersgruppen.

Torsdagen den 4 april kl. 15.30–17.00 är det en seniormässa på Vadstena folkhögskola. Daglediga i västra Östergötland bjuds in. Kaffe serveras från kl. 15.00 i matsalen. Pris 40 kr. Sprid gärna detta och välkommen du som platsar i åldersgruppen.

Medlem: 40 kr

Icke-medlem: 40 kr

• 14 Apr 2019

Vandring på Östgötaleden

Vandring på Östgötaleden från Strålsnäs till Boxholm, söndagen den 14 april 10.00. Vandringen startar vid Strålsnäs och avslutas i Boxholm. Sträckan är lättvandrad på småvägar och stigar. Ett område med gammal skog passeras vid Åsbodalen. Sträckan är ca 10 km.

Samlingsplats Stålsnäs, vid gamla bensinstationen kl. 10.00. Samåkning kan ske från Mjölby resecentrum. Vi samåker tillbaka till startplatsen för vandringen. Ta med matsäck. För mer information och anmälan till stffolkunga@stfturist.se kontakt Kjell Knutsson 0730383072.

• 19 Maj 2019

Vandring på Östgötaleden

Vandring på Östgötaleden på södra delen av Torpön, söndagen den 19 maj kl. 10.00. Vandring i vacker skog med magnifik utsikt över Sommen som är Östergötlands näst största sjö. Vandringen som är ca en mil lång går den här gången på den södra delen av Torpön. Vi startar vid Torpöns naturreservat längst i söder på ön, vid Lomsviken.

Samling kl. 10.00 vid Lomsviken på södra Torpön. Ta med matsäck. Sträckan är ca 10 km. För mer information och anmälan till stffolkunga@stfturist.se kontakt Kjell Knutsson 0730383072.

• 16 Jun 2019

Vandring på Östgötaleden

Vandring på Östgötaleden från Trehörna till Dalasjön, söndagen den 16 juni 10.00. Sträckan är kuperad och går igenom en mix av skogs- och kulturlandskap. Vi startar vandringen vid Trehörna och går utmed Trehörnasjön och sen genom urskog där vi passerar skogssjöar och bl.a. en jättegran. Vandringen avslutas vid Rambergstorp som ligger vid Dalasjön. Vi samåker tillbaka till startplatsen för vandringen.

Sträckan är ca 10 km lång. Ta med matsäck. För mer information och anmälan till stffolkunga@stfturist.se kontakt Kjell Knutsson 0730383072.