Luxaflex Rullgardiner

placeholder for local activities whithout image.

STF Falköping Tidaholm

13 Mar

Luxaflex rullgardiner före detta Haglunds. Onsdagen 13 Mars kl 10:00. Begränsat antal. Anmälan till Berit 0515-12899 senast 4 mars. Samling vid företaget Sidvallsgatan 9 Falköping.
Luxaflex står för skräddasydda och måttbeställda gardiner av hög kvalité. I deras breda kollektioner finns en gardinlösning till varje fönster, till varje behov och efter varje smak. De har 60 års erfarenheter av gardinlösningar.
  • Senaste datum för anmälan: 04/03
  • Plats: Sidvallsgatan 9 Falköping.
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Berit 0515-12899

Typ av aktivitet: Studiebesök

• 20 Feb

Reseafton Ångermanland

Vi minns resan till Ångermanland med hjälp av Bengt Karlssons bilder. Ta med egen dryck. Tilltugg finns.

Onsdagen 20 februari kl 19:00. Suntaks sockenstuga. (Intill Suntaks nya kyrka.) Samåkning från medborgarhuset Falköping kl 18:15. Anmälan till Hans senast 15 februari.

• 13 Mar

Luxaflex Rullgardiner

• 27 Mar

Kulturkväll med natur och blomfoto.

Ulla och Kjell Lindmark från Mullsjö visar bilder och berättar minnen från resa till Nya Zeeland.

Onsdagen den 27 mars kl 19:00. Fritidslokalen Södra Vilhelmsberg. Kostnad inträde och fika 50kr medlem och 60kr ej medlem. Anmälan till Berit 0515-12899 senast 24 mars.

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 60 kr

• 27 Apr

Dimbo- Ottravads kyrka och Dimbo gravfält

Dimbo och Ottravad hade tidigare varsin kyrka från 1100- talet som revs i början på 1800- talet och ersattes av den nya som stod färdig 1817. Den korsformade vitrappade kyrkan är Tidaholms pastorats största. Bland de många inventarierna finns Ottravads dopfunten från 1100- talet. Dimbo gravfält från yngre järnåldern är Västergötlands största gravfält med närmare 300 fornlämningar omedelbart sydost om byn. Vi blir guidade av en ortsbo.

Lördagen den 27 april kl 11:00. Samåkning från Medborgarhusets parkering Falköping kl 10:15. Ansvarig Bengt 070 5478042. Ryggsäcksfika.