Dimbo- Ottravads kyrka och Dimbo gravfält

placeholder for local activities whithout image.

STF Falköping Tidaholm

27 Apr

Lördagen den 27 april kl 11:00. Samåkning från Medborgarhusets parkering Falköping kl 10:15. Ansvarig Bengt 070 5478042. Ryggsäcksfika.
Dimbo och Ottravad hade tidigare varsin kyrka från 1100- talet som revs i början på 1800- talet och ersattes av den nya som stod färdig 1817. Den korsformade vitrappade kyrkan är Tidaholms pastorats största. Bland de många inventarierna finns Ottravads dopfunten från 1100- talet. Dimbo gravfält från yngre järnåldern är Västergötlands största gravfält med närmare 300 fornlämningar omedelbart sydost om byn. Vi blir guidade av en ortsbo.
  • Plats: Tidaholm
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Bengt 070 5478048

Typ av aktivitet: Vandring

• 13 Mar

Luxaflex Rullgardiner

Luxaflex står för skräddasydda och måttbeställda gardiner av hög kvalité. I deras breda kollektioner finns en gardinlösning till varje fönster, till varje behov och efter varje smak. De har 60 års erfarenheter av gardinlösningar.

Luxaflex rullgardiner före detta Haglunds. Onsdagen 13 Mars kl 10:00. Begränsat antal. Anmälan till Berit 0515-12899 senast 4 mars. Samling vid företaget Sidvallsgatan 9 Falköping.

Medlem: Gratis

• 27 Mar

Kulturkväll med natur och blomfoto.

Ulla och Kjell Lindmark från Mullsjö visar bilder och berättar minnen från resa till Nya Zeeland.

Onsdagen den 27 mars kl 19:00. Fritidslokalen Södra Vilhelmsberg. Kostnad inträde och fika 50kr medlem och 60kr ej medlem. Anmälan till Berit 0515-12899 senast 24 mars.

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 60 kr