STF Nära dig

Tipspromenad

STF Bråvalla

19 Jun

Vi går på de märkta spåren och bestämmer längd gemensamt. Kom med eller utan stavar! Tisdagar från 3/4 till och med juni. Start klockan 17.00 vid Tjalvegården, spårskylten. Ingen föranmälan eller avgift.
  • Samling: Vrinneviskogen, spårskyltarna , 17:00
  • Plats: Vrinneviskogen
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Ing-Britt, 070-222 91 16

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 19 Jun

• 26 Jun

• 28 Jun - 01 Jul 2018

Vandring i jämtlandsfjällen

Upplev fjällen på denna tredagarstur på Jämtlandstriangeln. Övernattning i stugor. Start och slut vid Storulvåns Fjällstation, dit man tar sig på egen hand. Vi överlämnar bidrag till inredning av Östgötarummet, på Sylarnas fjällstation. Färdledaren Eva är medlem i STF Bråvalla och rutinerad fjälledare.

På grund av oväntade problem i samband med bokningen måste tyvärr STF Bråvallas fjällvandring 28/6-1/7 inställas. Färdledaren Eva Kätting gör sitt bästa för att arrangera en likadan vandring fast senare under säsongen. Mer information kommer, så fort allt är klart.

• 07 Jul

På upptäcksfärd kring Klockaretorpet

”Klocket” är en stadsdel i Norrköping med nära till grönskan. Vi strövar i skogsdungar och utmed fält, ca 8 km. Samling alternativ 1: Spårvagnshållplats Klockaretorpet, ändhållplats för linje 3, kl 11.00 alternativ 2: P-plats för besökare vid Borgsmo IP, Kolonigatan, kl 11.30

Anmälan senast 5 juli till stfbravalla@stfturist.se eller Elisabet tel 073 056 38 62. Ange vid anmälan, var du vill starta. Ingen avgift. Ta med matsäck till en rast.

• 21 Jul

Sommarvandring med bad

Vi vandrar 4 km i skog och mindre samhälle, turen går både upp och ner i en varierande och vacker natur. En längre rast ingår, tag med matsäck. Tag med badartiklar, om du önskar hoppa i sjön. Vi samlas vid ändstationen för spårvagn nr 2 Kvarnberget. Bilparkering och cykelställ finns. Eärdledare Birgitta Johansson, 076-81 91 311 och Monica Englund, 070-61 50 884

• 04 Aug - 05 Aug 2018

Medevi brunn och Östgötaleden

På lördagen den 5/8 startar vi från parkeringen utanför Folkborgen i Norrköping kl. 10 för att hinna uppleva en dag på Medevi brunn. När vi kommer fram så checkar vi in och går en vandrig på ca 3 km. Utmed denna vandring finns informationsskyltar så att vi kan lära oss något om miljön. Det finns möjlighet att äta lunch och dricka en kopp kaffe med tilltugg. Vid flera tillfällen under dagen kan vi lyssna till norra Europas enda brunnsorkester som spelar på gamla instrument. Naturligtvis ska vi smaka på vattnet från den ursprungliga källan och gå grötlunken på kvällen tillsammans med orkestern. På söndagen checkar vi ut på förmiddagen och vandrar ca 10 kilometer på en ny sträcka av Östgötaleden. Den ligger alldeles i närheten och heter Västanvik som är en trevlig vandring mestadels nära Vättern.

TIDIG ANMÄLAN till Kari Adolfsson senast 8/7 på tel. 0736-978638. Begränsat antal deltagare! Självkostnadspris för logi, mat och samåkning i bilar.

• 19 Aug

Arvidsbergs koppargruva

Tyvärr är denna aktivitet inställd.