STF Botvid Lokalavdelning

STF Botvid Lokalavdelning - Viltstigen 39, 14752 Tumba

Våra kommuner

Botkyrka, Salem

Anslut dig till vår lokalavdelning

Maila ossså får du mer information om vår verksamhet

Bra att veta

Bankgiro
STF Botvid: 5071-2496

Samåkning
Tänk på miljön och samåk om du kan. Vid samåkning rekommenderar vi att passagerare lämnar ett litet bidrag till föraren enligt överenskommelse vid respektive tillfälle.

Policy för STF Botvid

Lokalavdelningen skall så kostnadseffektivt som möjligt erbjuda medlemmarna och andra gäster, intressanta och innehållsrika aktiviteter inom områdena natur, kultur, vandringar, resor, studiebesök och föredrag mm. Aktiviteterna skall syfta till att visa de smultronställen som framförallt finns inom lokalavdelningens kommuner, men också utanför.

Alla är välkomna! Medlemmarna har vissa favörer exempelvis i form av lägre priser. Aktiviteterna skall planeras så att alla kan hitta något ur vårt utbud som passar, oavsett ålder, kön, religion och annan bakgrund. I möjligaste mån skall aktiviteterna vara anpassade till olika former av handikapp.

Policy beträffande rekrytering till styrelsearbeten mm:
Rekrytering av nya ledamöter till styrelse och programgrupper skall ske utifrån ett modernt jämställdhetsperspektiv.

Alkoholpolicy:
Alkoholhaltiga drycker förekommer i princip inte på lokalavdelningens aktiviteter. I förekommande fall sker intag på egen bekostnad. I undantagsfall och vid festligare tillfällen kan representation ske med vin eller starköl.

Visioner och mål för STF Botvid
Vårt mål är välbesökta arrangemang och aktiva medlemmar

Visioner
– Att med olika arrangemang visa på de resurser och smultronställen som finns i kommunerna och dess närhet
– Arrangera utflykter/resor i Sverige till utflyktsmål av stort intresse.
– Att arrangemangen är en blandning av natur och kultur
– Att skapa ett varierat programutbud för alla åldersgrupper
– Göra samarrangemang med organisationer med liknande intressen t.ex. Naturskyddsföreningen