STF Nära dig

STF Blekinge

28 Jan

Ta med matsäck.
Som vanligt anpassar vi oss efter vädret och promenerar eller gör någon vinteraktivitet efter individuella önskemål. Efter en lagom ansträngande tur äter vi medhavd matsäck i Friluftsfrämjandets stuga.
  • Samling: kl.10.30 på parkeringen vid Friluftsfrämjandets stuga i Alljungen. Kör väg 28. Ta av mot Alljungen strax norr om Nävragöl. Alternativt vid samåkningen Vedebyskolan i Karlskrona , 10:00
  • Plats: Alljungen, Karlskrona kommun
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Bo Thunwall, tel. 0455-828 96.

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 28 Jan

180128 Vintersport i Alljungen

Ta med matsäck.

Medlem: Gratis

• 07 Feb

180207 Årsmöte i STF Blekinge lokalavdelning

Årsmötesförhandlingar kl.19.00 följt av fika, som lokalavdelningen bjuder på. Därefter kommer Daniel Ohlsson att visa Karlskronabilder med musik till. Motioner skall vara styrelsen tillhanda senast 31/12 2017. På årsmötet kommer en proposition enligt nedan från styrelsen att behandlas: Under året som gått har det visat sig att det inte går att besätta alla platser i styrelsen. Dessutom har det under de senaste två åren saknats valberedning. Med anledning av att inget förslag finns till ny styrelse och därmed heller ingen som kan anordna verksamhet i lokalavdelningen, föreslår styrelsen årsmötet följande: • Att lokalavdelningen STF Blekinge läggs ner från och med dags datum • Att när samtliga fakturor och övriga fordringar betalats, ska överskottet tillfalla Svenska Turistföreningen • Att uppdra åt styrelsen för 2017 att ombesörja nedläggning av lokalavdelningen på stadgeenligt sätt

På årsmötet kommer en proposition angående nedläggning av lokalavdelningen STF Blekinge att behandlas.

Medlem: Gratis