Fjällräven Classic

Att inspirera till fjällturer sommar som vinter är ett genuint intresse som förenar Fjällräven med oss.

Under decennier har vi samarbetat med Fjällräven inom en rad olika områden. Fjällräven Classic är ett sådant exempel. Idén bakom Fjällräven Classic har sitt ursprung i idén att uppmuntra människor att ge sig ut i naturen och få ta del av underbara upplevelser. Evenemanget har under sina 10 år attraherat cirka 16 000 människor, något STF stöttar. Deltagarna kommer både från Sverige och andra länder för att upptäcka vår vackra fjällmiljö och i synnerhet Kungsleden.

Donation till Stötta Kungsleden

Att inte lämna spår efter sig i naturen är en självklarhet bland friluftsmänniskor. Likväl för Fjällräven som arbetar hårt för att ha så litet miljömässigt fotavtryck som möjligt. Det är en av anledningarna till att Fjällräven sedan 2015 är företagsfaddrar till STFs initiativ Stötta Kungsleden. Företaget donerar 560 000 kronor fördelat på tre år till att renovera STFs fjällstugor Singi, Sälka, Tjäktja, Alesjaure och Abiskojaure, där just vandringsevenemanget Fjällräven Classic går.

Se filmen om Fjällrävens engagemang för Kungsleden

Läs mer om initiativet Stötta Kungsleden.

Läs mer om Fjällräven Classic.

Ska du delta i Fjällräven Classic? Läs om vilka förmåner du får som medlem STF.

Är du ett företag som vill stötta STF, kontakta oss så berättar vi mer. Gemensamt hittar vi rätt område som ni vill stötta, sprida och få uppskattning för. Det är enkelt, superviktigt och engagerande. Maila oss på insamling@stfturist.se så berättar vi mer.