Alla företagsfaddrar Stötta Kungsleden

De företag som stödjer vårt arbete vill att du ska kunna ta del av äventyret Sverige, både i dag och i morgon. STF samarbetar med företag som ställer sig bakom våra frågor och delar våra värderingar – som vill värna om och utveckla våra unika svenska miljöer och fortsätta göra det otillgängliga tillgängligt.

Företagsfaddrar Stötta Kungsleden

Med våra fantastiska företagsfaddrar kan vi gemensamt arbeta för att Kungsleden inte bara blir ett streck på kartan. Tillsammans blir vi starkare men också effektivare. Våra företagspartners inom Stötta Kungsleden delar STFs värderingar, mål och syften med att göra det otillgängliga tillgängligt.

Naturkompaniet skänker en miljon kronor

Närmare bestämt 1 087 000 kronor har Naturkompaniet skänkt till Stötta Kungsleden. Den generösa gåvan är ett starkt bidrag för att kunna rädda Kungsleden för morgondagens generationer. Pengarna öronmärks till en helt ny bastu vid STF Kaitumjaure liksom upprustning av fjällstuga i Alesjaure. Läs mer om donationen här. Stort tack Naturkompaniet och alla kundklubbsmedlemmar!

Fjällräven donerar över en halv miljon kronor

Fjällräven som äger och driver evenemanget Fjällräven Classic kommer under tre år att donera totalt 562 500 kr till Stötta Kungsleden. Pengarna är riktade till STFs fjällstugor Singi, Sälka, Tjäktja, Alesjaure och Abiskojaure. Med dessa pengar kan vi måla om invändigt, byta fönster och renovera utvalda fjällstugor. Se filmen om Fjällrävens donation. Stort tack Fjällräven!

Norstedts, Outdoorkarta skänker 40 000 kr

Totalt donerar Norstedts minst 20 000 kronor/år via försäljningsintäkter från Outdoorkartan. För varje såld Outdoorkarta går 2 kronor till Stötta Kungsleden. Tack Norstedts.

En del av Àhkkás omsättning går till Kungsleden

Àhkká, ”den gamla damen på samiska”, är ett högalpint fjäll i Lappland. Det är också namnet på ett klädesvarumärke inom outdoor. Àhkká värnar om sitt unika arv och vår miljö genom att ge något direkt tillbaka – till dig, naturen och sitt eget ursprung. En en del av Àhkkás omsättning går därför direkt till underhåll av stugorna längs Kungsleden, samt ledmarkeringar, rastskydd och annan skötsel på leden. Upptäck Àhkká och vårt samarbete här. Tack Àhkká!

Arbetar du på ett företag som vill stötta STF? Kontakta oss så berättar vi mer om hur ni kan bidra. Gemensamt hittar vi rätt område som ni vill stötta, sprida och få uppskattning för. Det är enkelt, superviktigt och engagerande. Maila oss på insamling@stfturist.se.