Insamling

STF gör det otillgängliga tillgängligt

Sedan 1885 har vi fått människor att upptäcka Sverige. Tillsammans bevarar, utvecklar och värnar vi om våra naturskatter för framtida generationer. Vi står upp för och bevakar frågor som är viktiga för våra medlemmar och för Sverige som turistland. Just nu bevakar vi speciellt tre hjärtefrågor: allemansrätten, rustning av ledsystem och turistisk infrastruktur.

Verksamheten styrs av och utgår från STFs ”Riktlinjer för turism- frilufts-, natur- och kulturfrågor” som är beslutade av vår riksstämma. När vi samlar in pengar är det kopplat till att göra Sveriges natur och kultur tillgängligt för dig och kommande generationer att upptäcka. Du kan engagera dig och stötta vårt arbete med en gåva.

Hur kan du bidra?

Tillsammans är vi starka och det finns flera sätt där du kan bidra till vår verksamhet.

• Stötta Kungsleden

I över 100 år har människor vandrat Kungsleden. Tiden har satt sina spår och STFs stugor behöver rustas. Bevara vår fjällvärld för 25 kr metern.

• Företagsfadder

Vi samarbetar med företag som vill vara med och göra skillnad. Som delar vårt engagemang för unika miljöer och för att göra det otillgängliga tillgängligt.

• Ge en gåva

Allmänna gåvor sätts in via Swish 123 615 21 77 eller via Plusgiro 5 17-3. Pengarna används för att förverkliga STFs arbete för att få människor att upptäcka Sverige.