Engagera dig lokalt i STF

Engagera dig i en lokalavdelning och gör det möjligt för fler att upptäcka Sverige på hemmaplan.

Ungefär 1 000 ideellt engagerade medlemmar sköter om STFs lokalavdelningar. De sitter i styrelsen, planerar eller leder aktiviteter, och jobbar aktivt för en rik fritid på den lokala orten. Vill du vara en av dem?!

Engagera dig i en lokalavdelning

Har du idéer och tips på roliga, spännande eller intressanta aktiviteter på din hemmaplan? Kanske har du ett specialintresse som du vill dela med dig av till andra? Eller är du allmänt idérik och vill verka i någon arbetsgrupp eller i en lokalavdelnings styrelse?

Genom att engagera dig i lokalavdelningen kan du vara med och planera programutbudet och vilka aktiviteter som arrangeras. Du kan dessutom vara med och påverka lokala frilufts-, natur- och kulturfrågor som är viktiga för just din ort.

Kontakta din lokalavdelning

Hör av dig till lokalavdelnings kontaktperson om du vill du engagera dig. Namn och kontaktuppgifter hittar du på respektive lokalavdelnings webbsida. Din belöning blir bland annat goda upplevelser, nya vänner, bra föreningsutbildning och möjlighet att vara med och påverka och göra skillnad. Ditt engagemang och din röst bidrar till att utveckla Sverige lokalt – på hemmaplan.

Välkommen in i gemenskapen!