Ytskiktsrenovering STF Gåsen 6-14 september

Uppdraget består i att renovera ytskikt, renovering av kallfarstu, sätta nytt kök, viss plintning av huset samt en del kompletteringsmålning.

Är du en van vandrare och gillar hantverk är detta ett uppdrag för dig!

Upplägget
Vi siktar på att starta vår vandring från STF Storulvån Fjällstation till STF Gåsen Fjällstuga den 6 september och vara tillbaka på Storulvån på kvällen den 13 september. Där blir det avslutningsmiddag och övernattning innan hemresan den 14 september. Eventuellt behöver vi justera tiden för uppdraget någon dag fram eller tillbaka, beroende på tågförbindelserna.

Vi räknar med att starta vår vandring mot Gåsen en stund efter att transferbussen kommit fram till Storulvån. Efter en dags vandring når vi stugplatsen Gåsen där vi under sex dagar utför dugnadsuppdraget som är mycket varierat.

Vi önskar att du som anmäler dig till uppdraget är van att vandra en hel dag med packning då vi tar oss både till och från platsen. Är du hantverkskunnig är det ett stort plus.

Vi hjälps åt att laga vår mat som till största delen kommer att vara vegetariskt. Vi kan dock komplettera i butiken på Gåsen för er som även gillar icke-vegetariskt.

Reseförslag
Bäst tar du dig till Storulvån via tåg till Enafors där transferbuss tar dig vidare till STF Storulvån Fjällstation som är vår startplats. Gruppen kommer att vandra både ut och hem från stugplatsen. Det är en dagsetapp om cirka 16 km från Storulvån till Gåsen.

Välkommen till ett spännande uppdrag på en av Jämtlandsfjällens finaste platser!

Uppdraget leds av Hildegard Nufer och Jan-Erik Gunnarsson.

Uppdraget

När?
6-14 september 2019

Vad?

Var?
STF Gåsen Fjällstuga ligger i Jämtland och är en av landets högst belägna fjällstugor på 1100 meter över havet. Härifrån har du en strålande panoramautsikt över Sylarna och Helagsfjället som avtecknar sig mot horisonten.

Gruppen?
Du behöver vara van att vandra en dagsetapp med ryggsäck. Hantverkskunskap är ett plus!