Ytskiktsrenovering STF Akka 29 aug – 7 sep

Uppdraget riktar sig till yngre medlemmar - ungefär upp till 40 år. Har du ett ungdomligt sinne, är van vandrare och ser fram emot härlig gemenskap? Då är det här projektet något för dig!

Uppdraget består i att måla väggar, lägga golv och sätta nytt kök i fjällstugan. Även fönster, dörrar, trappa och bastun behöver lite kärlek. Vi behöver vara 8-10 personer. Tanken är att även få till någon tur i omgivningarna kring stugplatsen.

Reseförslag
Resplanen är att ta nattåg från Stockholm onsdag 28/8 till Gällivare (ankomst 08:00). Från Gällivare tar vi anslutningsbuss som tar oss till Ritsem. Därifrån blir det båt till Änonjalme och en kilometers vandring till STF Akka Fjällstuga. Ifall det inte passar för din del så kan du möta upp i Gällivare och åka med bussen därifrån, alternativt möta upp oss andra i Ritsem. Hemresan påbörjas från STF Ritsem morgonen den 7/9. Vi tar buss till Gällivare på morgonen för att sedan åka nattåg tillbaka till Stockholm som ankommer söndag morgon.

Uppdraget leds av Jonas Viklund och Alexander Zeiser.

Uppdraget

När?
29 aug – 7 sep 2019

Vad?

Var?
STF Akka Fjällstuga. Vid fjällstugan ligger fjället Áhkká – Lapplands drottning – som fondvägg i öster och du hör det svaga bruset från den vilt fräsande forsen i Vuojatädno två kilometer bort på Padjelantaleden. Många anser att fjällstugan har STFs vackraste utsikt.

Gruppen?
8-10 personer. Uppdrag för yngre medlemmar; upp till 40 år. Du bör vara van vandrare.