Dugnad på tur Vålådalsfyrkanten 1-9 juli

Om du är allsidig, uppfinningsrik och en van fjällvandrare kan Dugnad på tur vara något för dig!

Uppdraget kan liknas med en mobil fix- och trixargrupp som vandrar från stuga till stuga för att snickra och reparera allt möjligt. Allt från dasset, en trappa eller ett fönster som behöver lite översyn. Den här gruppen vandrar mellan fjällstugor i Vålådalsfyrkanten, Jämtland.

Upplägget
Vi startar med en gemensam middag på STF Vålådalen Fjällstation den 1/7. Morgonen den 2/7 vandrar vi till STF Stensdalen Fjällstuga där vi gör två övernattningar. Den 4/7 går vandringen till STF Vålåstugan Fjällstuga för två övernattningar. Morgonen 6/7 är det STF Lunndörren Fjällstuga som ska besökas och även där stannar vi två nätter. Den 8/7 vandrar vi tillbaka till STF Vålådalen Fjällstation för slutmiddag och övernattning. Den 9/7 reser vi hemåt igen. Upplägget innebär en dags arbete per stugplats.

Reseförslag
Enklast tar du dig med tåg till Undersåker och sedan vidare med buss STF Vålådalen Fjällstation.

Uppdraget leds av Lena Norde och hennes man Christer.

Uppdraget

NÄR?
1-9 juli 2019

VAR?
Stugorna i Vålådalsfyrkanten i Jämtland; STF Lunndörren Fjällstuga, STF Vålåstugan Fjällstuga och STF Stensdalen Fjällstuga.

GRUPPEN
Vi söker 4-5 personer. Du behöver vara en van vandrare med god kondition.