Dugnad på tur Tarradalen/Sulitelma v35-36

Om du är allsidig, uppfinningsrik och en van fjällvandrare kan Dugnad på tur vara något för dig!

Uppdraget kan liknas med en mobil fix- och trixargrupp som vandrar från stuga till stuga för att snickra och reparera allt möjligt. Allt från dasset, en trappa eller ett fönster som behöver lite översyn. Den här gruppen vandrar mellan stugorna i Tarradalen/Sulitelma.

Upplägget
Det här uppdraget startar med en samling på STF Kvikkjokk Fjällstation där vi övernattar och får middag och frukost. Från Kvikkjokk åker vi båt en bit innan vi startar vandringen mot den första stugplatsen i Tarradalen som är STF Njunjes Fjällstuga. Här inleder vi vårt uppdrag och stannar två nätter. Sedan fortsätter vår dugnad på tur vidare till STF Tarrekaise Fjällstuga,  STF Vaimok Fjällstuga och STF Pieskehaure Fjällstuga. På varje stugplats stannar vi två nätter, vilket innebär vandring varannan dag.

När vi avslutat i Pieskehaure vandrar vi genom den norska fjällvärlden till Sulitjelma by via DNT Muorkihytta och DNT Ny Sulitjelma. Från Sulitjelma finns buss till Fauske/Bodö och härifrån kommer du vidare både söderut och norrut. Turen är ganska krävande, så du bör vara en van fjällvandrare.

Reseförslag
Enklast tar du tåg till Murjek och vidare med buss till Jokkmokk. Därifrån buss till Kvikkjokk.

Uppdraget leds av Göran Forsell och hans fru Anna-Lisa.

Uppdraget

NÄR?
Vecka 35-36. Uppdraget planeras att ta 10 – 14 dagar.

VAR?
STF Njunjes Fjällstuga, STF Tarrekaise FjällstugaSTF Vaimok Fjällstuga och STF Pieskehaure Fjällstuga.

GRUPPEN
Vi söker 4-5 personer. Du behöver vara en van vandrare med god kondition.