Bygga vedbod STF Alesjaure 26 juni - 8 juli

Uppdraget är att bygga en ny vedbod. Tycker du om att vandra, snickra och ser fram emot härlig gemenskap är det här projektet något för dig!

Uppdraget riktar sig till hantverkare med erfarenhet av att bygga nytt. En grupp på cirka 7 personer kommer att bygga en vedbod på ca 50 m2. Grunden och bjälklaget kommer finnas på plats inför uppdraget.

Upplägget
Vi möts på STF Abisko Turiststation den 26 juni klockan 11:00 och äter gemensam lunch på fjällstationen. Därefter vandrar vi 14 km ut till STF Abiskojaure Fjällstuga där vi övernattar. Nästa dag är det en längre vandring på cirka 20 km till STF Alesjaure Fjällstuga. Hemresan blir samma väg med en härlig avslutningsmiddag på STF Abisko Turiststation den 8 juli och hemfärd dagen efter.

Under uppdraget bor vi på stugplatsen tillsammans med andra vandrare. Stugvärd finns på plats.

Uppdraget leds av Stefan Erlandsson.

Reseförslag
Tåg till STF Abisko Turiststation. Avstigning Abisko Turiststation, efter Abisko Östra.

Uppdraget

När?
26 juni-8 juli 2019

Var?
STF Alesjaure Fjällstuga ligger på en kulle med en milsvid utsikt längs Kungsleden mellan Abisko och Kebnekaise. Alesjaure är STFs största och en av det mest besökta fjällstugorna. Stugplatsen har en fin bastu med härlig utsikt.

Gruppen
5 personer. Du behöver vara en van vandrare med god kondition.