STF Franchise

De flesta av STFs anläggningar drivs som franchise

STF samarbetar långsiktigt med anläggningar över hela Sverige, och vi är alltid intresserade av att titta på möjligheten att utöka vårt nätverk. Vem kan då ansluta sig och vilka krav ställer vi?

STF är stolta över att ha en mångfald av unika anläggningar. Samtidigt är vi noga med att definiera dessa utifrån de boendekoncept som vi arbetar med, vilka är hotell, vandrarhem och fjällstation. Inom ramen för dessa kan det innebära att anläggningen är inrymd i en kolarkoja, ett skepp, ett lotstorn eller en helt nybyggd cityfastighet. Som franchisetagare inom STF behåller anläggningen sitt namn och unika särprägel samtidigt som den adderar styrkan av STF varumärke. STF ansluter såväl små som stora anläggningar, där avtalet är anpassat utifrån anläggningens storlek och behov.

Att verka tillsammans med STF innebär att brinna för samma saker som vi gör, där de viktigaste förutsättningarna är att:

• vilja få människor att upptäcka Sverige
• vilja sätta gästens upplevelse i centrum
• vilja arbeta för en långsiktig och hållbar utveckling av turismen
• vilja verka under ett av besöksnäringens starkaste varumärken
• vilja driva en seriös verksamhet med god lönsamhet

Varje ny anslutning styrs av vår etableringspolicy där vi i en stegvis process tittar noga på alla delar av verksamheten och potentialen för ett samarbete. Vi tittar på allt från anläggningens kvalitet, läge, ägarförhållanden. Vi tittar på erbjudande och aktiviteter, värdskap, miljöarbete och gästvärden. Vi tittar givetvis också på att anläggningen ska addera värde till nätverket.

Under processen lägger vi stor vikt vid att ge en ordentlig insikt i vad det innebär att vara franchisetagare inom STF. Vi ser det som en ömsesidig kvalitetssäkring där vi säkerställer att ett samarbete passar båda parter.