tillsammans

Läger på Österlen

Är du nyfiken på att lära känna andra från olika bakgrunder, och kanske upptäcka en ny plats i Sverige? Då ska du hänga med på TILLSAMMANS-läger mellan 10 och 14 juni! På den här sidan kan du läsa mer om vårt sommarläger på Österlen.

Vem får haka på?
Alla tjejer mellan 15-20 är välkomna att följa med. Vi på STF vill nämligen skapa ett läger som välkomnar alla – oavsett plånbok och bakgrund. Därför är du viktig, oavsett vem du är. Och oavsett vad du kan. För det är ju just DU som skapar lägret.

Vad gör man på ett TILLSAMMANS-läger?
Ett TILLSAMMANS-läger kan se ut på flera olika sätt. Men en grej som nästan alltid händer är att man träffar nya vänner, skrattar och testar massa nya saker. Vi gör övningar, åker på utflykter och umgås. Och vi hjälps åt att våga vara oss själva.

Vad är grejen?
Förutom att du får chansen att upptäcka ställen i Sverige som du kanske inte visste fanns, är grejen att det är ett fint sätt upptäcka nya grejer på. Ett läger för dig som är nyfiken på att lära dig mer om dig själv, andra, Sverige och världen.

Snabbfakta om TILLSAMMANS-lägret på Österlen

Var: STF Brantevik/Råkulle Vandrarhem (Österlen, Skåne)
När: 10-14 juni
Pris: 600 kr. (För STF-medlem; 450 kr). I priset ingår allt. Resa, mat, logi och utflykter.
I anmälningsavgiften om 600 kr ingår ett STF-medlemskap

Hur många deltagare erbjuds plats? ca 20 personer
Om ansökan: Ansökan sker via ett digitalt formulär.
Sista ansökningsdagen är 28:e maj.

Gå till ansökan

850x480_stenshuvud

TILLSAMMANS i Brantevik, Österlen; 10-14 juni

I juni är det dags igen – för årets första läger för tjejer. Och vi har självklart planerat en massa kul för dig som följer med! Vi drar ut med segelbåt och njuter av havet och känslan av ett gott samarbete, testar vår kreativitet och övar oss på att vara i nuet. Och så utforskar vi i allt det vackra i naturen runtomkring också. Men framförallt – vi umgås, utbyter perspektiv och upptäcker nya saker tillsammans. För det är ju vad TILLSAMMANS handlar om. Att våga möta upptäckterna tillsammans. Och lära sig någonting nytt längs vägen.

Om Brantevik
Basen för vårt Österlenäventyr blir ett mysigt litet vandrarhem, mitt i fiskeläget Brantevik. Och på STF Brantevik/Råkulle Vandrarhem bor vi med nära-havet-läge med chans att verkligen ta in allt det där som gör att konstnärer och poeter gång på gång kommer hit för att inspireras.

Man brukar nämligen säga att Österlen ligger mellan himmel och hav. Sommaren på Österlen lockar med svalkande dopp och ljusa nätter. Perfekt för timslånga snack inpå natten och sköna badutflykter med lägergänget.

Kusten norr och söder om Brantevik är själva sinnebilden av Österlens vidsträckta landskap. Här möter du naturen längs slingrande färdvägar, frodiga skogsdungar, unika berghällar och pittoreska fiskelägen. Vissa säger att omgivningarna här påminner om gulliga Provence i sydöstra Frankrike. Vi tycker att det räcker med att säga att sommar-Österlen är Sverige när det är som bäst. Häng med – det blir roligt!

Följ STF Brantevik på Instagram för lite reseinspiration i bilder.

Tänk på att…

Resvägen till och från Brantevik kan komma att bli lång för vissa av er. För norrlandsresenärer börjar resan med nattåg dagen innan gruppavresan.

Hur funkar det med betalning?
Information om hur du går till väga för att betala din lägeravgift skickas i bekräftelsemailet i samband med att du erbjuds en plats på lägret.

TILLSAMMANS strävar efter alla-ska-ha-råd-principen. Eftersom vi vill att så många som möjligt ska få chansen att vara med. Resans pris kan därför ibland, i särskilda fall, subventioneras av oss på STF eller av exempelvis en myndighet. Har du (eller någon du vill anmäla) ett sådant skäl? Maila: tillsammans@stfturist.se för mer information.