STF Tillsammans

Vi tror på möten och upptäckarglädje som ett sätt att föra människor närmare varandra. I Svenska Turistföreningens ungdomsverksamhet STF Tillsammans möts nyfikna tjejer och killar mellan 16-20 år. Vi möter nya vänner och lär känna andra kulturer.

STF Tillsammans i Stockholm och Göteborg

Under 2019 startar vi upp lokala STF Tillsammans-grupper i Stockholm och Göteborg. Vi har separata grupper för tjejer och killar. Just nu har vi en grupp för tjejer i Stockholm, och en grupp för killar i Göteborg är på gång.

Vi tror på möten och upptäckarglädje som ett sätt att föra människor närmare varandra. Med fokus på natur, kultur och integration arrangerar vi aktiviteter, diskussionsgrupper och lokala helgläger för ungdomar i åldern 16-20 år. Vi har olika etniska, kulturella och sociala bakgrunder och vi använder våra erfarenheter för att lära oss mer om oss själva och andra. Vi möter nya vänner och lär känna andra kulturer. Genom lokala aktiviteter och läger upptäcker vi nya platser och lär känna Sverige.

STF Tillsammans Stockholm tjejer

Nu startar vi upp en lokal STF Tillsammans-grupp för tjejer i Stockholm! Identifierar du dig som tjej, är mellan 16 och 20 år och längtar efter att få upptäcka Sverige genom kultur- och naturupplevelser tillsammans med andra? Titta hit!

Vi kommer göra fem olika aktiviteter i Stockholm med omnejd samt ett helgläger i höst. Gruppen kommer bestå av ca 20 deltagare och leds av STFs ledare. Den första aktiviteten är redan spikad: cykla runt Djurgården samt picknick den 19 maj.
Ansökan är inte bindande, skicka in din intresseanmälan idag!

Anmäl dig här – (du skickas vidare till Studiefrämjandets webbplats)

STF Tillsammans STHLM tjejer

• Ansökan är öppen under hela året
  • Cirka 5 aktivitetsträffar. Den första sker 19/5.
  • 1 helgläger
  • Ledare är alltid med på träffarna
  • Gruppen kommer bestå av max 20 personer
  • Allt är gratis, ingen utrustning eller förkunskap behövs
  • Medlemskap i STF är ett krav. Bli medlem här.

STF Tillsammans Göteborg killar

STF Tillsammans Göteborg killar är på gång!
Kika in snart igen – när vi har mer information lägger vi ut det här och på Facebook.

Är du intresserad av att engagera dig som ledare? Kika här!